6 בדצמבר 2010

אנטרקטיקה לא מתחממת.


פרסמנו בעבר שני קטעים על המחקר המוטעה של אריק שטייג שטען שגם יבשת אנטרקטיקה מתחממת, בניגוד לדעה הרווחת שהיא לא מתחממת, ואולי אף מתקררת. המחקר התפרסם בקול תרועה גדלוה עם צילום בעמוד השער של נייטור Nature , בימים שלפני קליימט-גייט. (ברוך השם, מאז קליימטגייט יש קצת מנוחה מה"מחקרים" מבוססי הסטטיסטיקה המפוקפקת, לא ידוע לנו על כאלה בשנה האחרונה). המחקר היה מבוסס על שיטות סטטיסטיות מטעות, שניסו ליצור נתונים יש מאין עבור אזורים ללא נתונים (הנדסת מספרים – כך היינו קוראים לדבר הזה כשהיינו סטודנטים).
בסיכום של שטייג באותו מאמר ב 2009 נכתב:

Here we show that significant warming extends well beyond the Antarctic Peninsula to cover most of West Antarctica, an area of warming much larger than previously reported. West Antarctic warming exceeds 0.1 deg C per decade over the past 50 years,

"אנו מראים שהתחממות משמעותית הייתה בכול אנטארקטיקה, בשיעור של מעל 0.1 מעלה לעשור"

כעת התקבל לפרסום מאמר מדעי חדש שנכתב על ידי אודונל ומספר מחברים, ביניהם סטיב מקאיטייר, אשר עושים ניתוח יותר נכון של הנתונים ומראים שבזמן שחצי האי האנטרקטי אכן התחמם (עובדה ידועה ולא נתונה לויכוח), הרי חלקים אחרים של היבשת התקררו. הם מוכיחים שאין ממש במחישובים של שטייג.

כמו כן מציין מקאינטייר את הקשיים הגדולים שמעמידים ירחונים מדעיים בפני פרסום מחקרים בעלי ממצאים ספקניים, לעומת הקלות הרבה של תהליך ביקורת העמיתים והאישור המהיר של המחקרים המפוקפקים של החממיסטים.
בגרף רואים את התוצאות של שטייג, מול התוצאות של אודונל, שחושבו על בסיס אותם נתונים, רק עם טכניקה סטטיסטית יותר נכונה.

יעקב

אין תגובות: