1 בדצמבר 2013

חבורת החממיסטים הסודית ביותר.


השבוע התקיימה פגישה סודית בין הלורד לאוסון, יו"ר ה GWPF , לבין קבוצת מדענים , נציגי החברה המלכותית למדעים  The Royal Society . הרויאל סוסייטי, גוף עתיק ויוקרתי מאד באנגליה, מפיץ עמדה חממיסטית קיצונית, ומקדם במלוא המרץ את ההפחדה האקלימית. פעיל במיוחד בנושא זה הוא יו"ר הרויאל סוסייטי, מדען מתחום הגנטיקה, סיר פול נורס (Paul Nurse). נייג'ל לאוסון, לשעבר שר אוצר בממשלת השמרנים, הוא חבר מכובד בית הלורדים, ומייסד ונשיא של ה GWPF global warming   foundation policy – שהוא think-tank – מוסד מחקר פרטי המייצג את העמדה הספקנית (כלומר המכחישנית). המנהל של ה GWPF  הוא ידידנו, ד"ר בני פייסר, יליד חיפה.
הפגישה התארגנה לאחר שפול נורס האשים את נייג'ל לאוסון שאינו מבין במדע, ולאוסון קרא לקיים דו שיח  מדעי. הפגישה התקיימה בבית הלורדים, בלונדון, אך הרויאל סוסייטי דרשו שתהיה סודית (כלומר סגורה לעיתונות) – למרות שאיש אינו מבין מה בדיוק יכול להיות סודי בדיון על הבעיה האקלימית.
הקבוצה של לאוסון כללה תותחים כבדים בתחום המדע ובראשם הפיסיקאי הכי בכיר החי כיום, פרופ' פרימן דייסון, מפרינסטון.  כמו כן נוכח פרופ' ריצ'רד לינדזן מה MIT, ושלושה חברי הרויאל סוסייטי עצמה. מהצד של הרויאל סוסייטי, הנציג הראשי היה פופסור, סיר בריאן הוסקינס, מנהל מכון גרנטהאם (להפחדת אקלים) וחבר בוועדת שינויי האקלים הממשלתית, המייעצת לממשלת בריטניה בנושא החקיקה והביצוע של מדיניות האקלים והאנרגיה.
פרטי הפגישה חסויים, אבל, דווח שבאופן כללי הציגו הרויאל סוסייטי את העמדות החממיסטית הידועות, המדגישה את ה"הוקי סטיק" (התחממות מהירה וחסרת תקדים במאה ה 20) – למרות שמחקרי ההוקי סטיק הוכחו כפגומים ובלתי נכונים. כמו כן העלו את הטענות הרגילות על "החמצה" של האוקיינוסים , כלומר הפיכתם לחומציים (acidification ), והתגברות תופעות אקלים קיצוניות. שתי הטענות לא נכונות.
אחד המשתתפים אמר: "זה כמו לדבר לחברי כת דתית (cult) "  - כלומר, בעברית: דו שיח של חרשים. חברי ה gwpf ניסו להעלות את הסוגיה של ההשלכות המעשיות של מדיניות האקלים הממשלתית – דהיינו הסבסוד העמוק, היקר וחסר התועלת של האנרגיות הירוקות. חברי הרויאל סוסייטי סירבו לדון בנושא, למרות שהנציג הראשי שלהם (פרופ' הוסקינס) הוא יועץ לממשלה בדיוק בעניין ביצוע המדיניות הזאת.
יעקב



אין תגובות: