27 במרץ 2014

ארה"ב: החורף הכי קר ב 100 שנה


החורף היה קר במיוחד בארה"ב עם גלי קור שירדו מהאזור הארקטי ורבצו מעל מרכז ארה"ב ומזרחה. מסתבר עכשיו, עם סיום הרשמי של החורף ב 21 במרץ, שזה היה החורף הקר ביותר זה יותר ממאה שנה. חורף קר יותר היה החורף של 1911/12 – לפני מלחמת העולם הראשונה.

פרטים נוספים על המערבולת הקוטבית circumpolar vortex שגרמה את הקור בארה"ב ניתן לקרוא כאן.



באזורים אחרים בעולם (למשל אצלנו) דווקא היה חורף יותר קל, כלומר יותר חם.


יעקב

5 תגובות:

רון אמר/ה...

הכי חשוב שאין זה הוכחה לשינוי אקלים גלובלי

בועז אמר/ה...

רון, היכן קראת בבלוג שאין שינויים באקלים? בפוסטים רבים תיארנו את השינויים האקלימיים שחלו בעידנים שונים.. למשל את ההתחממות הגלובלית בימי הבניים...
http://www.green-logic.info/2012/11/mwp.html

יעקב אמר/ה...

חורף קר ברמות שכמוהן נרשמו לפני 100 שנה מראה שהאקלים בימינו אינו שונה ממה שהיה לפני 100 שנה (לפני ההתחממות).
אכן, האקלים כול הזמן משתנה לכאן ולכאן, אך לא נרשמה עד כה שום תופעה חריגה שאין לה תקדים. אין שום דבר שמעיד שבימנו מתרחש משהו שלא התרחש כבר בעבר (לפני ההתחממות הגלובאלית הנוראית), משהו שאנו חייבים להזדקק לתיאוריה של ההתחממות הגלובאלית כדי להסביר אותו. כול התופעות שהתרחשו הן חלק מתנודות האקלים הרגילות.

במילים אחרות: לו לא הופצה ההשערה שבני האדם מחממים את האקלים בצורה חריגה לא היינו יכולים לשער שיש התחממות כזו על פי תופעות האקלים שהתרחשו.

ההשערה על ההתחממות הגלובאלית מעשה ידי האדם מבוססת על חישובים תיאורטיים של מאזן האנרגיה הנקלטת מול המוחזרת מהשמש, ולא על תצפית של תופעות האקלים. אין שום תצפית של תופעת אקלים ממשית שמחייבת להניח את ההשערה על ההתחממות הגלובאלית.

איל אמר/ה...

"ההשערה על ההתחממות הגלובאלית מעשה ידי האדם מבוססת על חישובים תיאורטיים של מאזן האנרגיה הנקלטת מול המוחזרת מהשמש,..."
עד כה גם המדידות מראות שהאיזון די נשמר.
להיפך, יש אנשים המתעקשים לחפש את החום ה"אבוד" בכל מיני מקומות, כי הוא פשוט לא נמצא בכדור הארץ.

יעקב אמר/ה...

המדידות לא מראות הרבה, לכאן או לכאן. מה שאני מנסה לאמור הוא שהמדידות עד כה מראות התחממות קלה שאינה חריגה מהתחממויות בעבר( לפני ההתחממות מעשה ידי אדם, כביכול).
כלומר: לו לא הייתה ההשערה על ההתחממות הגלובאלית הנובעת ממאזן הקרינה, לא היינו מגיעים להשערה על ההתחממות הגלובאלית על פי המדידות.