5 באוגוסט 2019

פחם, נפט וגז – עיקר מקורות האנרגיה לפחות עד 2040.

הנה עוד דו"ח, של חברת ייעוץ, ווד מקנזי, על "מעבר האנרגיה" – energy transition – המעבר הדמיוני לאנרגיה "ירוקה". אם בוחנים את העובדות המצב ברור. אין שום מעבר ושום אנרגיה ירוקה. פחם, גז ונפט ימשיכו לספק לפחות 85% מצרכי האנרגיה בעולם (כמו שהם עושים היום) עד 2040 לפחות. ה"מעבר" הוא בגדר דיבור ריקני או פנטזיות בלתי ניתנות להגשמה. כנ"ל הירידות בפליטות – לא יהיו ירידות.


ווד-מקנזי הם כלכלנים, הם משלמים מס שפתיים לשיגעון התורן של "מעבר לאנרגיות מתחדשות" – אי אפשר היום להגיד מילה רעה על זה (למשל: "אין דבר כזה"), אז אומרים "בלה... בלה... בלה... המעבר לא מהיר מספיק". זה מה שהם אומרים. אחרת ישתיקו אותם.

הם חוזים שעד 2040 הרוח והשמש יספקו 24% מצריכת החשמל לעומת 7% היום. אבל ה 7% הם רק בחשמל, אם מתייחסים לכלל האנרגיה – החלק של הרוח והשמש היום הוא רק 2% (אחרי מאמצים גדולים של 20 שנה), וזה גם לא ממש נכון – כי כאשר השמש והרוח מספקים חשמל (בשעות המעטות שיש שמש או רוח), תחנות הכוח הגרעיניות והפחמיות עובדות גם כן ברקע ונמצאות בכוננות למקרה של הפסקת רוח – אבל לא סופרים אותן.

בתעשייה – למשל תעשיית הפלדה, הגורמת לפליטות ניכרות, אין שום התקדמות, גם לא רואים שום טכנולוגיה אחרת באופק או בעתיד. ושוב מס השפתיים: "נדרשת רגולציה חמורה, מיסוי, השקעה, מאמץ גדול... בלה ... בלה..." או בעברית – זה לא יהיה, זה לא אפשרי.

"העולם מסתכן בהזדקקות לדלק פחמי לעשורים רבים" הם אומרים בניסוח תקין פוליטית. הניסוח הנכון: העולם יזדקק לדלקים פחמיים עוד עשרות שנים כי אין מקורות אנרגיה אחרים. הפליטות תמשכנה לעלות... (ראה גרף).

הביקוש לאנרגיה בעולם, כתוצאה מגידול האוכלוסייה באפריקה ואסיה (וגידול רמת החיים) יגדל בכ 25% עד 2040 – הם אומרים, (הערכה נמוכה מדי) אבל, הפליטות חייבות לרדת לפחות לחצי עד אז לפי הסכמי פריז... "זה אתגר גדול למערכת האנרגיה". תרגום לעברית: זה לא יקרה.

ההתחממות הגלובאלית הנוראית היא כבר כאן, היא דפקה לאנשים את השכל וגרמה להם לדבוק בשפה של שקרים כדי ליפות מציאות "לא נוחה". אם אתה לא משקר לפי התקינות הפוליטית האופנתית משתיקים אותך. אם אתה מצביע על האמת אומרים שאתה עוכר ישראל. אז המציאו שפה חדשה של double-talk ... "אתגר גדול למערכת האנרגיה"...

אבל האמת מבצבצת מבין השורות. אין שום מעבר אנרגיה. אין לאנושות מקורות אנרגיה בלתי פחמיים בסדר גודל הנדרש. גם לא יהיו עד 2040. העולם שורף בלי סוף כסף על תרופות סבתא – על snake oil – על שמש ורוח, ומעודד עצמו עם שקרים (קרי: הסכמי אקלים).

יעקב


אין תגובות: