27 ביולי 2010

האקרים אקטיביסטים פרצו לאתר בורסת המסחר האקלימית האירופאית



אתר אינדימדיה מפרסם כי אקטיביסטים "ירוקים" פרצו לאתר בורסת המסחר האירופאית בפליטות , ECX, ביום שישי האחרון והחליפו את עמודי השער בהודעה כי המסחר בפליטות הינו הונאה.

האתר הפרוץ הפך במהלך סוף השבוע ללוח מודעות עבור קבוצה הקרויה "כדור הארץ ראשון, הפעולה לצדק אקלימי", Earth First, Climate Justice Action  .  ניתן לראות העתק שמור של האתר הפרוץ כאן.

האתר שהוקם כתשתית אירופאית לבורסת מסחר בפליטות ((European Climate Exchange מעורר התנגדות של קבוצות הרואות במהלך הקפיטליסטי של הקמת בורסה יעד להתקפות.
 האתר הפרוץ הציג את הוידאו The Story of Cap and Trade המבקר את רעיון המסחר בפליטות.

הטענות המרכזיות של הקבוצה נגד תוכנית המסחר במכסות הן כי:

המטרה העיקרית של התוכנית אינה להפחית בפליטות, אלא לסייע למזהמים להגיע למטרות ה"הפחתה" בדרך הזולה ביותר תוך ניהול עסקים כרגיל.

התכנית מותירה מרחב גדול למניפולציות.

היא מייצרת רווחים שערורייתיים עבור המזהמים הגדולים, עבור משקיעים בפרויקטים לקיזוז, offset projects , לסוחרים אופורטוניסטים ולזירות מסחר חדשות כמו הבורסה האירופאית למסחר בפליטות.

התוכנית מסיטה את תשומת הלב מן הפעולה הקולקטיבית הרחבה הנדרשת על מנת להתמודד עם שורשי בעיית שינויי האקלים.

בשנת 2009 פרסם המשרד האנגלי של הארגון אזהרה כי תוכניות המסחר בפליטות יובילו לעוד משבר מסוג ה"סאב-פריים" ולא יועיל להגנת העולם מפני שינויי האקלים. העתק של הדו"ח המכונה "אובססיה מסוכנת" נמצא כאן.




תגובה 1:

יעקב אמר/ה...

אנו סיפרנו כאן על התנגדותו החריפה של ד"ר האנסן לתכנית ה cap & trade (מכסות פד"ח סחירות), אותה הוא מכנה גם כן "הונאה".
http://green-logic.blogspot.com/2009/12/blog-post_7607.html
יש אם כן הסכמה רחבה: גם החממיסטים וגם הספקנים מסכימים שהתוכנית הונאה. כנראה זו בדיוק הסיבה שבסופו של דבר תתקבל תכנית זו על ידי סנאט ארה"ב, אחרי שכבר אושרה בבית הנבחרים.

נקווה שלא...