8 במאי 2014

עוד וועדה, עוד הפחדה חסרת שחר.


ועדה "בין-משרדית" ממשלתית בארה"ב ששמה "הוועדה הלאומית להערכות אקלים וייעוץ בפיתוח" – NCADAC  - פרסמה דוח על נושא השפעות שינויי האקלים בארה"ב ו"מה צריך לעשות". הוועדה ההמונית כללה 300 מומחים, יותר מ 70 סמינריונים, ארבע שנים של עבודה, ויצרה דוח בן אלפי עמודים. זהו כפיל של ה IPCC, בגרסה אמריקאית. התוצאה היא מלל ריקני וחסר תוכן, שמטרתו היחידה להפחיד, הפחדות חסרות שחר.  פרטים כליים על הדוח כאן, הסיכום של הממצאים כאן, הדוח המלא כאן.

הסיכום שלהם מתחיל במשפט האופנתי ה"מנטרה" העכשוית, כדלקמן:  "שינויי האקלים כבר משפיעים על העם האמריקאי בדרכים מרחיקות לכת. מאורעות אקלים קיצוניים הקשורים לשינויי האקלים נעשו יותר תכופים ו/או עוצמתיים, כולל גלי חום, גשמים כבדים.. ושיטפונות ובצורות... אלה והיבטים אחרים של שינויי האקלים משבשים את חיי האנשים וגורמים נזקים בסקטורים של הכלכלה".

הבעיה עם המשפט הזה היא שהוא לחלוטין לא נכון, גם על פי הדוח הזה עצמו. תופעות אקלים "קיצוניות"  כמו סופות שיטפונות ובצורות אכן מתרחשות, אבל אלו תופעות אקלים ולא שינויי אקלים. תופעות כאלה תמיד התרחשו, ובני האדם תמיד סבלו מהם. אין שום הוכחה שיש שינויים בתופעות הקיצוניות, וקל וחומר שאין הוכחה שהשינויים שלא קיימים נגרמים על ידי בני אדם.

כותבת ד"ר קורי: "המשפט 'שינויי אקלים' הוכרז בדו"ח ממשלתי רשמי כחסר כול משמעות". כול מה שמתרחש מדביקים לו את השם "שינויי אקלים". עוד רומז הדו"ח שאין שינויי אקלים מלבד מה שנגרם על ידי בני האדם, כלומר שאין כזה דבר 'שינויי אקלים טבעיים' וכול מה שמתרחש נגרם על ידי בני אדם. כול נזק מתופעות אקלים נגרם, כביכול, לפי הדוח, על ידי בני האדם, טענה אבסורדית. כול התרחישים העתידיים של שינויי האקלים תלויים (לדברי הדוח) אך ורק בפליטות הפד"ח האנושיות, המתורגמות להתחממות גלובאלית באמצעות מודלים אקלימיים  שהראו, עד כה, הרבה יותר התחממות מאשר התרחשה באמת (כלומר – לא שווים הרבה).

חלק מדברי הדוח בנושא המדעי וההשפעות נוגד את הדוח מס' 5 של ה IPCC. פירוט מפורט של השגיאות בדוח  תמצאו כאן. אבל, כרגיל אצל החממיסטים, תמצאו חוסר התאמה בין הסיכום, שעיקר מטרתו תעמולה, לבין הממצאים בגוף הדו"ח – שאיש אינו קורא. כך כתוב בגוף הדו"ח "לא הייתה מגמה כללית אוניברסלית בהיקף הבצורות בארה"ב מאז 1900" – כלומר – לא היה שינוי בעוצמה, תדירות או היקף הבצורות. עוד: "מגמות בסופות קיצוניות, כולל עוצמה ו תדירות של טורנדואים, ברד וסופות הן לא וודאיות" כלומר אין וודאות שיש שינוי בסופות. "אין כול מגמה ברורה בתדירות הפגיעה של סופות הוריקאן בחופי ארה"ב". "כאשר עושים ממוצעים על כול שטח ארה"ב אין מגמה כוללת של שינוי בשיטפונות". הנתונים מצביעים שעד כה לא היה שינוי בתופעות אקלים קיצוניות – כך מאשרים בגוף הדו"ח – על נתונים לא יכול להיות וויכוח.  כול הדיבורים על גידול בעוצמה ו/או תדירות בתופעות קיצוניות הן  נבואות לעתיד, ולא מה שהתרחש עד כה.

גם לו התרחש שינוי בתופעות קיצוניות (גידול בעוצמה ותדירות, לאורך זמן), עוד היה צריך להוכיח שהוא נגרם על ידי בני האדם (כלומר על ידי הפליטות). אבל אין מה להוכיח – כי לא ניתן להוכיח כי היה בכלל שינוי. זה כתוב בגוף הדו"ח. אבל בכותרת, בסיכום כתוב ההיפך: "שינויי האקלים כבר משפיעים....".

בסיכום – עוד מבול משמים של מלל ריקני, ניסוחים סטנדרטיים ואופנתיים, שהתרגלנו להם בכול דוחות האקלים למיניהם. כך היה גם הדוח הדומה בישראל שעליו דיווחנו כאן. שום חידוש. (עוד פרטים על דוח ה NACDAC בקטעים הבאים).

יעקב.




אין תגובות: