7 בספטמבר 2022

דיבייט האקלים בין קונין לדסלר.

מושג ירוק מספר על הדיבייט בין קונין לדסלר.

למי שלא מכיר: פרופ' סטיב קונין הוא ריאליסט אקלים, פיסיקאי בהכשרתו ומחבר הספר unsettled.  (שכבר כיכב בבלוג הירוק) פרופ' אנדרו דסלר הוא מדען אטמוספירה ומודאג אקלים. בעקבות הופעותיהם (שבוע אחרי שבוע) בפודקאסט של ג'ו רוגן, הם הסכימו להתארח לדיבייט.

נושא הדיבייט היה על הטיעון: "מדע האקלים הנוכחי מצדיק הפחתות נרחבות ומהירות בפליטות גזי חממה."

דסלר טען בעד, קונין טען נגד.

כך כותב על על הדיבייט עידן לוי:

תוצאות הדיבייט כבר פורסמו - וידוע שקונין ניצח בענק על פי הצבעות הצופים (קונין הוסיף לעצמו 25% תמיכה, ודסלר איבד 5% ביחס להצבעה הראשונית).

אחרי הצפייה בדיבייט אני חושב שדסלר יצא בזול. לזכותו יש לומר שהוא התייצב לדיבייט מול יריב במשקל כבד כמו קונין - שזה משהו שכמעט שום אלרמיסט אחר לא יעז לעשות בפורום פומבי כל כך.

דסלר אומר המון אמירות פשוט הזויות (בעיני):

הגיבוי לחוסר הרציפות של מתחדשות יעלה אפס (מה?)

אין שום דבר להפסיד מאיפוס פחמני "מקסימום נטעה ונפסיק"

העולם השלישי חייב לעבור לרכבים חשמליים

אין הוכחה שהפרות זכויות אדם בסין משפיעות על מחירי הפאנלים

הסינים מאד מחויבים לאיפוס פחמני

המחסור באנרגיה לא קשור למדיניות ממשל ביידן

ועוד...

הוא חוזר שוב ושוב על הטענות שחשמל מאנרגיה מתחדשת הוא הזול ביותר - וכל פעם קונין מתקן אותו, שזה לא נכון כי הוא לא מתמחר את עלות הגיבוי, הרציפות, וההולכה ברשת וודאי שלא את האגירה העתידית שתדרש. בחלקים גדולים מהדיבייט הוא גורם לדסלר להראות כמו ילד מבולבל שלא עשה שיעורי בית (לדעתי המשוחדת כמובן, תצפו ותחליטו בעצמכם..).

הטיעונים של קונין התבססו על שלושה צירים:

לא צריך לעשות שינוי מהיר לאנרגיות מתחדשות (כי שינוי האקלים איננו כל כך מאיים ובעייתי כפי שמציגים אותו)

זה לא מוסרי לעשות זאת - כי העולם המתפתח חייב את האנרגיה הפוסילית לטובת פיתוח, וכל ניסיון למנוע זאת מהם יקריב מיליארדים לעוני ופיגור כלכלי.

לא ניתן לעשות זאת - איפוס פחמני מהיר הוא פנטזיה טכנו-וכלכלית שמנותקת מהמציאות.

החלק הכי חזק בדיבייט היה בדברי הסיום של קונין. 

הוא סיפר שאחרי שהוציא את ספרו   UNSETTLED   יצאו נגדו בכתבה מכפישה שתקפה אותו באופן אישי כהזוי שמשרת את הימין הקיצוני, וטענו שאמר דברים שלא אמר. קונין הציג זאת כדוגמא לרמת השיח הפגומה והפרסונלית של אלו שמקדמים אלרמיזם אקלימי מיליטנטי ומעדיפים לבטל את הדיון במקום לשכנע בצדקת דרכם.
על הכתבה המבישה היו חתומים שורת מדענים יריבים, בינהם אנדרו דסלר - יריבו לדיבייט. דסלר המופתע הכחיש שיש לו קשר לכתבה והוא לא חתום עליה, אבל קונין ביקש שיעלו את שקף שבו תמונת השער עם רשימת החתומים - ואכן הצופים בדיבייט ראו את שמו של דסלר בינהם. מביך מאד. דסלר המבולבל טען שזו אי הבנה ושרבבו את שמו, אבל גם סירב להתנער מדברי המאמר. לבסוף התנצל בפני קונין
.

כך נגמר הדיבייט. פשוט מדהים.

זה ארוך, וזה באנגלית ללא כתוביות בעברית. אבל כדאי מאד למי שמסוגל להסתדר עם השפה.


  

אין תגובות: