4 באוגוסט 2008

המשרד להגנת הסביבה מצטרף להפחדות

היום הכריז המשרד לאיכות הסביבה כי ההתחממות הגלובלית כבר כאן תוך שהוא תופש טרמפ היסטרי על כל כלי התקשורת המשועממים. במסיבת עיתונאים מתוקשרת תידרך המדען הראשי של המשרד, ד"ר ישעיהו בר-אור את הציבור בנושא המשבר האקלימי "ישראל נמצאת במשבר אקלימי כבר כיום, אשר עתיד להחריף בעתיד", הכריז בקול דרמתי: "אם יש לנו ימי שרב שבהם הטמפרטורות הן של 34 עד 35 מעלות בערים הגדולות, אירועי שרב כאלו יגיעו ל-37 מעלות, שזה דבר שאנו פשוט לא יודעים להתמודד איתו...".
אפשר לסגור את המדינה, שרב של 37 מעלות הוא משהו שאנו פשוט לא יודעים להתמודד איתו...
מסתבר שכאשר הדברים נאמרים בטון הסביבתי הנכון, גם אם הם אוסף של שטויות מגובבות על ספקולציות לא מבוססות, העיתונאים שותים בצמאון של יום שרב את הדברים ורצים לספר לחבר'ה מבלי לשאול שאלות קשות מידי.

באתר המשרד להגנת הסביבה הועלה נייר עמדה במיטב המסורת של מדעי הסוציולוגיה (נייר עמדה "התחממות גלובלית והעיר") שמטרתו "להעלות לסדר היום העירוני בישראל את הצורך לייצר מענה הולם למשבר האקלימי על השלכותיו הסביבתיות". באתר משתמשים בציטוט של קלינטון כי "אין טעם עבורנו לדון האם כדור הארץ מתחמם בקצב מעורר דאגה או לא, ואין טעם עבורנו לשבת בחיבוק ידיים ולחכות שאחרים יפעלו. גורלו של הכוכב שלנו, העובר בירושה לילדינו ונכדינו, הוא בידינו, וזוהי האחריות שלנו לעשות משהו בנוגע למשבר הזה".
מבחינת אנשי המשרד (המתחזים לבעלי סמכות מדעית) אין טעם לדון בשאלה אם יש בסיס עובדתי לטענת ההתחממות - הם כבר עסוקים ב"לעשות משהו" - Yes We Can!!!


הבלוג הירוק העביר לדובר המשרד להגנת הסביבה מספר שאלות ובהן: האם טענות המדען הראשי של המשרד מבטאת את עמדתו של המשרד? מה הוא הבסיס המדעי לטענת ההתחממות ובקשה לקבלת המידע המדעי שידגים התחממות רב שנתית ממוצעת כלשהי באגן הים התיכון או באיזורנו. וכן מה הוא הבסיס המדעי לטענה שאנו לא יודעים להתמודד עם שרב של 37 מעלות.
מלשכת הדובר טרם התקבלה תשובה.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא יודע בקשר ל 37 מעלות.
השרב הכי כבד שאני זוכר היה של 36 מעלות. בביקור הראשון שלי בירושליים, לפני כמה עשרות שנים, הייתה טמפרטורה של 36 מעלות. שרדתי איכשהו, ובאותם ימים רחוקים היו מעט מאד מקומות ממוזגים.
על החוויה של טמפרטורה של 46 מעלות שחויתי בהודו אין טעם להאריך דיבור. מזל שההודים, בניגוד למדען הראשי, שורדים.

Anochi אמר/ה...

אני מתכוון לכתוב מכתב לשר לאיכות הסביבה ואני מציע שנעביר אותו לחתימה בין מדענים. מטרת המכתב היא להתריע בפניו כי בחסות משרדו צומחת חצר ביזנטינית של ישעיהו "הנביא" בר אור שעוסקת בהפחדות בלתי מבוססות באיצלה מדעית וממשלתית - לא רק שאין זה מכבודו של משרד ממשלתי אלא גם אם וכשיצטרכו אותו באמת איש לא יקח את הדברים שיוצאים ממשרד זה ברצינות. (כמאמר הסיפור "זאב, זאב").
אגב, זאת לא ההפרחה הראשונה של הפחדות מצד "הנביא" ישעיהו, לפני חודשיים התריע "הנביא" כי כי תוכניות ההתפלה הקיימות כיום לא ייתנו מענה למחסור המים הצפוי למדינת ישראל עקב שינויי האקלים, ... הוא אמר שטות וזכה לכותרות רבות, כמובן. (אגב גם אני יודע שתוכניות ההתפלה לא יספיקו, ומימושם יהיה תמיד פחות מהתוכנית ללא קשר להתחממות גלובלית דמיונית).

אנונימי אמר/ה...

שימו לב לתארים האקדמיים המענינים של כותבי הדו"ח:
"פרופ' אבי גוטליב, החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובי"ס פורטר ללימודי הסביבה, אוניברסיטת תל אביב; אורלי רונן, סמנכ"ל מרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית, והחוג לגיאוגרפיה, אוניברסיטת תל אביב; נגה לבציון נדן, יועצת כלכלית, מרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית; איל ביגר, מנהל, יוזמת האנרגיה הטובה; עו"ד חנוך אילסר, אחראי תחום אנרגיה, אדם טבע ודין; ד"ר שחר דולב, מרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית"

החוג לסוציאולוגיה הפך למומחה לאקלים! כאשר אתה קורא את רשימת המחברים שבראש הדוח אתה כבר מבין שהוא כולו על טהרת האידיולוגיה, ללא שום קשר למציאות הפיסית בה אנו חיים. פטפוטי סרק.

אנונימי אמר/ה...

כן, וגם "עו"ד... אחראי תחום האנרגיה"...

Anochi אמר/ה...

יעקב, רק בכדי לא לבלבל הדו"ח אותו ציינתי בכתבה הוא דו"ח אחר מאשר זה שהיווה את הבסיס למסיבת העיתונאים. הדו"ח שלכבודו כנוסה ה"מסיבה" נקרא "היערכות ישראל לשינויי אקלים גלובליים. פרק א' - השלכות שינויי האקלים על ישראל והמלצות ביניים" והוא נמצא בקישור הזה:
http://www.sviva.gov.il/Enviroment/bin/en.jsp?enDisplay=view&enDispWho=News%5El4254&enDispWhat=object&enZone=News&enPage=BlankPage&&redirect=1

בועז אמר/ה...

אגב, ההפחדה עם המדוזות זכתה לפופולריות רבה. ראו כאן:
http://www.green-logic.info/2011/11/blog-post_02.html