19 במרץ 2017

מהפכת האנרגיה – כולה שקרים

שרת הכלכלה הגרמנית פרסמה חוברת כרומו מפוארת על הישגי מהפכת האנרגיה (או תפנית האנרגיה energiewende) בגרמניה  תחת כותרת מחממת לב "מהפכת האנרגיה שלנו – סיפור הצלחה". כתוב שם שגרמניה הגיעה לייצור חשמל מתחדש בשיעור 32% מהצריכה, שאספקת החשמל היא מהיציבות והבטוחות בעולם, ושמחירי החשמל התייצבו (אחרי שעלו בהרבה בגלל סובסידיות לחשמל ירוק). כמו מרבית הפרסומים הירוקים זה מחמם את הבטן, אבל זו לא האמת.

ראשית – מאותם 32% חשמל הירוקים, כמחצית זה חשמל מהידרו, שהיה קיים לפני שהחלה "מהפכת האנרגיה" ושלא ניתן להמשיך ולהגדיל אותו. הרוח והשמש, שעליהן בנויה המהפכה סיפקו רק כמחצית מהכמות ה"יפה" הזו.

חברת הייעוץ מקינזי עוקבת אחרי מהפיכת האנרגיה ובוחנת כול 6 חודשים את ההתקדמות ביחס ליעדים. הכותרת של הדו"ח האחרון שלה היא "המחירים ממשיכים לעלות". 11 מתוך 15 האינדיקטורים שנבחנו השתנו – כולם לרעה. לדעתה עדיין ניתן להשיג 7 מתוך יעדי המהפכה, אבל רק באמצעות המשך הסובסידיות הישירות הגבוהות, סובסידיות אותן מנסה הממשלה לצמצם על מנת לייצב את מחיר החשמל.
העיקר – פליטות הפד"ח – היו מעל היעד. היעד ל 2016 היה 812 מיליון טון, הפליטות היו 916 מ"ט. יעד אחר – היעד של צמצום צריכת החשמל – או התייעלות, גם הוא רחוק מלהיות מציאותי. הצריכה ב 2016 הייתה 593 TWh, זהה לצריכה של 2015, לעומת יעד של 553 ב 2020, שנראה בלתי ניתן להשגה.
התעסוקה במגזר האנרגיה הירוקה גם כן ירדה, והתקוות שלתלו בה נכזבו. כמובן – תעסוקה שממומנת על ידי סובסידיות אינה תעסוקה של אמת. צמצום הסובסידיות הביא, בהכרח לצמצום בתעסוקה.

והעיקר: העלות או מחירי החשמל. מחירי החשמל לצריכה ביתית בגרמניה עלו מ 29.35 סנט לקוט"ש ל 30.38, בגלל עלייה של 8.3% בסובסידיות הירוקות. מחירי החשמל הם כעת 47% יותר גבוהים מהממוצע באירופה, וימשיכו לעלות בעוד 14 מיליארד אירו עד 2025.

לסיכום: הנה הכותרת מהעיתון Welt הגרמני: " מהפכת האנרגיה מאיימת להפוך לאסון כלכלי".
מעבר לאסון הכלכלי עומד השקר: כאילו ניתן לספק את האנרגיה (למשל 80% מהחשמל) מהשמש והרוח. זה לא אפשרי טכנית, ולא חשוב המחיר. כיום עדיין פועלות 9 תחנות כוח גרעיניות בגרמניה (המיועדות להיסגר עד 2022), וכול התחנות הפחמיות, ובזכותן אכן יש בטחון אנרגטי בגרמניה ואין ניתוקי זרם. ופליטות הפד"ח, שאינן יורדות, מעידות שהתחנות הפחמיות עובדות במשרה מלאה, כדי לדאוג שיהיה חשמל כאשר הרוח לא נושבת או השמש לא זורחת. קרוב ל 30,000 טורבינות רוח, ומיליון או מיליון וחצי לוחות שמש לא ממש רלוונטיים באבטחת אספקת חשמל סדירה.

יעקב

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

http://m.globes.co.il/news/m/article.aspx?did=1001181744

מה תאמר על זה