21 בספטמבר 2018

הקרח הארקטי יציב.


באמצע חודש ספטמבר, כול שנה, מציינים את שיא ההפשרה העונתית (של הקיץ) של הקרח הארקטי. לרוב זה מלווה בקול תרועה גדולה בתקשורת בנוסח: "התחממות גלובאלית נוראית, שיא בהפשרת הקרח הארקטי, עוד שנים מעטות יעלם (יימס) כול הקרח הארקטי בקיץ". השנה היה שקט מוחלט בתקשורת, אף מילה על הקרח הארקטי. או שיא ההפשרה. מדוע? ניחשתם: מפני שהוא נמצא בעלייה ולא בירידה.


השנה היה שטח הקרח המינימלי (בשיא ההפשרה) 4.43 מיליון קמ"ר, זה 96 אלף קמ"ר יותר מאשר הממוצע של 11 השנים האחרונות, 350 אלף קמ"ר יותר מאשר ב 2016, 472 אלף קמ"ר יותר מאשר ב 2007, ו 1.2 מיליון קמ"ר יותר מאשר ב 2012.
נכון, מאז שהחלו המדידות הלווייניות ב 1979, יש ירידה משמעותית בשטח הקרח (במינימום בשיא ההפשרה). אולם מגמת קיטון השטח (או הפשרת הקרח) נעצרה ב 10-11 השנים האחרונות, והיקף הקרח התייצב. אין סכנה מידית להפשרה שלמה של כול הקרח הימי הצפוני, בקיץ, כמו שניבאו החממיסטים.
ובקשר לתקשורת – דעו – כאשר יש שקט בתקשורת – זה חדשות טובות (התחממות פחות חמורה מהתחזית). בעיתונות מדווחים בקול גדול רק חדשות מפחידות... מדווחים רק לפי הדרישות האידאולוגיות של העורכים והכתבים, בלי קשר למה שקורה בשטח.

יעקב



אין תגובות: