14 באוקטובר 2018

ההוריקן והשקרים האקלימיים.


עם כל אסון טבע – כמו הוריקן מיכאל הנוראי שהכה השבוע בחופי פלורידה – אנו מיד שומעים את המקהלה ההיסטרית "התחממות גלובאלית... התחממות גלובאלית... געוואלד... ההתחממות כבר כאן ומכה בפלורידה ללא רחם!"...
ניו יורק טיימס: "המדענים בטוחים יותר ויותר שיש קשר בין ההתחממות הגלובאלית להוריקנים".
שקר. אולי הם "בטוחים" אבל קשר אין.
הוריקנים, סופות, שיטפונות, בצורת... אכן כול אלו אסונות טבע קשים אבל הם לצערנו תמיד הכו בנו ותמיד יתרחשו ואין שום קשר בינם לבין ההתחממות הגלובאלית הזעירה שהייתה במאה השנים האחרונות. אלו תופעות טבע רגילות ושגרתיות, ואין שום דבר שאנו יכולים לעשות כדי למנוע אותן. אנו יכולים רק להסתגל, כלומר להתכונן יותר טוב ולהקטין את הנזקים. על הוריקן מיכאל אמרו: "אחד במאה שנה..." כן, כלומר הוריקן קודם בעוצמה זו היה לפני 100 שנה, הרבה לפני שההתחממות הגלובאלית מעשה ידי אדם החלה... אז ממה הוא נגרם אז ??


אין שינוי במגמה, אין גידול לא במספר הסופות ולא בעוצמת הסופות.
המדענים החממיסטים אומרים שמי מפרץ מקסיקו היו חמים מהרגיל (בגלל ההתחממות) והדבר תרם להעצמת הסופה. אבל אם בוחנים את הנתונים על טמפרטורת המים רואים שהקיץ היה התשיעי הכי חם מאז החלו המדידות ב 1860 – כלומר לא החם ביותר... ועוד יותר מעניין הוא שמתוך 10 השנים החמות ביותר של מימי מפרץ מקסיקו – 7 היו לפני 1970 (לפני ההתחממות הגלובאלית הנוראית).

בארה"ב כולה הייתה "בצורת" של הוריקנים – יותר מ 11 שנים ללא הוריקן שפגע בחופי הארץ, בין השנים 2006 ל 20017. איפה היו תועמלני ההיסטריה החממיסטית ומשרתיהם בעיתונות? כמובן, הם מקימים קול זעקה ומדווחים רק כאשר מתרחש אסון... רק זה משרת את מטרות התעמולה שלהם.
הנה עוד תמונה ששווה אלף מילים: מספר ההוריקנים הגדולים שהיכו בחופי ארה"ב לפי עשור:


מגמת הירידה ברורה – למרות ההתחממות הגלובאלית הנוראית. אין על זה דיווח בעיתונות.
 “there is only low confidence regarding changes in global tropical cyclone numbers under global warming over the last four decades.”


כלומר: אין סימוכין אמינים לטענה שהיה שינוי במספר הציקלונים (הסופות) ב 40 השנים האחרונות. גם בשאר מאורעות מזג אוויר קיצוניים אין שינוי (למרות ההתחממות הגלובאלית). אפילו כתבו ספר על זה. 

יעקב



2 תגובות:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

אני קורא אותך מהצד ולא מגיב הרבה, אבל רציתי לציין שתדע שהנתונים מדברים בעד עצמם.
אתה אחד מהכותבים הכי מפנים למראי מקום שאני מכיר וזה עושה את כל עבודת ההסברה והכתיבה שלך לכזו שניתן בהחלט להסתמך עליה ולהחשיב אותה כרצינית.
תודה שאתה מגלה לי טפח בכל פעם מחדש על עולמנו.
חשוב מאוד שישנם אנשים כמוך עם מודעות וחשיבה ביקורתית וספקנית אל כל מול האינטרסנטים.
אוהב לקרוא את הבלוג שלך :-)
יישר כח!

יעקב אמר/ה...

תודה.