20 בפברואר 2019

שיא של תעמולה חסרת שחר של גרינפיס

וואינט הפך לדובר של גרינפיס ומפרסם את ההודעות המפוקפקות שלהם ככתבה עיתונאית ללא ביקורת ואיזון. הנה כאן:
"יום רביעי בשעה 12:04 נרשם שיא ירוק חדש בישראל ביצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. השיא עמד על 1,295 מגה וואט והיווה כ-16.4% מסך יצור החשמל באותו זמן."

נכון. זה היה יום אביבי קריר עם שמש חימימה בצהריים, כאשר הצריכה מינימלית – כי לא היה צורך במזגנים וגם לא בחימום. הצריכה הייתה כ 8000 מגוואט, לעומת 10-11 אלף מגוואט צריכה רגילה בקיץ או אפילו באותו יום בערב, כאשר כן הפעילו חימום.

לעומת זאת בשעה 12.15 עבר ענן בשמים והתפוקה של אנרגיית השמש נפסקה...

בחישוב שנתי מפיקים כול לוחות השמש המותקנים בישראל כ 2.5-3% מהחשמל שצורכים בארץ, וגם מספר זה מטעה, כי אין פירוש הדבר שכמות הדלק הפחמי ששורפים קטנה ב 2.5%. תחנות הכוח הרגילות (על פחם או גז) ממשיכות לעבוד גם כאשר יש אנרגיה סולארית בצהרי היום כי לא ניתן לכבות אותן בבוקר ולהדליק מחדש אחה"צ כאשר השמש שוקעת. וגם – צריך להבטיח חשמל גם כאשר עובר ענן בשמים. לכן התחנות הפחמיות ממשיכות לעבוד והשמש בלתי רלוונטית בכלל.

וואינט משמש שירות להפצת תעמולה שטותית של גרינפיס כדלקמן:
"בגרינפיס הוסיפו כי הפוטנציאל בארץ הוא גדול: "ישראל היא מעצמת שמש וטכנולוגיה, שסופגת מכות קשות משינויי האקלים בעיקר בגלל בצורת. מעבר ל-100% אנרגיה מתחדשת, הכרחי על מנת למגר את שינוי האקלים וממשלת ישראל צריכה לשדרג באופן בהול את יעדיה ולהתחייב להפסיק לחפש ולהפיק אנרגיה פוסילית מזהמת כמו גז או פצלי שמן".
הכול שקר בתעמולת גרינפיס זו שוואינט מדפיס. הכול!

ישראל לא ספגה שום מכה משינויי אקלים. שקר. אין לא בצורת ולא חום חריג בישראל. הבצורת שיש היא רגילה, היא חלק מהאקלים הרגיל של ישראל, היא הייתה תמיד. אין בצורת חריגה שנגרמה משינויי האקלים כביכול. המשקעים (גשמים) הממוצעים בישראל לא השתנו ולא קטנו מאז החלו המדידות בארץ לפני כ 100 שנה. גרינפיס מפיץ תעמולת שקר.

"מעבר ל 100% אנרגיה מתחדשת" היא שטות. אין דבר כזה. מקור שפעיל 20% מהזמן (השמש) אינו מסוגל לספק 100% מהאנרגיה. "למגר את שינויי האקלים" – סיסמה ריקה. ישראל לא יכולה למגר כלום, ובכלל 1. אין מה למגר, ו 2. לו היה, לא הייתה אפשרות למגר.

"להתחייב להפסיק לחפש ולהפיק אנרגיה פוסילית" – עוד שטות. אין אנרגיה אחרת. אין חיים ללא אנרגיה. כול הטענות האלה שקריות ושטותיות, מבוססות על אידאולוגיה מנותקת מהמציאות. ישראל צריכה לפתח את מקורות האנרגיה שיש לה. היא זקוקה לאנרגיה ומשתמשת בה. אם לא תפתח מקורות אנרגיה פוסיליים עצמאיים, היא תמשיך להשתמש במקורות מיובאים (גז, נפט ופחם). לכן הכרחי לפתח כמה שיותר מקורות עצמיים – בעיקר גז, וגם כול נפט שאפשר, כמו פצלי שמן (כפוף לכדאיות כלכלית). האלטרנטיבה אינה בין נפט מ"מקורות מתחדשים". אין מקורות מתחדשים אלא באוטופיות של גרינפיס. האלטרנטיבה היא בין נפט וגז המופק בארץ לנפט וגז מיובא. מופק בארץ עדיף.

על וואינט (וממשלת ישראל) להתעלם לגמרי מהתעמולה והשטויות שגרינפיס מפיצה.

יעקב

2 תגובות:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

אפילו שהדעות שלך כל כך נחרצות שזה כמעט ולא נוח לקורא, אני יודע שהן מגובות במאמרים ובנתונים רבים על פני חודשים ארוכים בבלוג הזה, מאמרים שמביאים גם עובדות לאשורן.
עם העובדות אני לא נוטה להתווכח. רק לפעמים.
שמח שנתקלתי בבלוג הזה ושמח שנתקלתי בך ונורא שמח לקרוא אותך.
נהנה לראות איך דרכי החשיבה האוטומאטיות שלי, שמושפעות הרבה פעמים מדרכי החשיבה העדריות של הציבור, משתנות ומאותגרות על ידי המידע שאתה מספק ומעיר את תשומת ליבנו אליו.
אתה מצליח לעורר בי אי נוחות גדולה וזו ברכה בעמלך!
אני מודה לך מקרב לב יעקב :-)

יעקב אמר/ה...

תודה לך.