22 בנובמבר 2019

סין בונה 150GW של תחנות כוח פחמיות.



סין בונה כעת תחנות כוח פחמיות בכושר ייצור כולל של 148GW (ג'יגאווט) – כמעט יותר תחנות כוח פחמיות מאשר יש בכול האיחוד האירופי ביחד (150 GW ). מדובר בתחנות בבניה וכאלה שבנייתן הופסקה אבל כעת קיבלו היתר להשלים.  כך מדווח גלובל אנרג'י מוניטור העוקב אחרי תחנות כוח בעולם. הכמות הזאת גדולה יותר מאשר כושר הייצור החדש של 105GW הנמצא בבנייה בכול שאר העולם.


יש לזכור שתחנות כוח חדשות הנבנות כעת מיועדות לפעול לפחות 40-60 שנה. לעומת סין – מדברים בשאר העולם – כלומר העולם המערבי – על סגירת תחנות כוח פחמיות – בריטניה, למשל התחייבה לסגור את כולן עד 2025.
בין ינואר 2018 עד יוני 2019 קטן כושר הייצור הפחמי (על ידי סגירת תחנות כוח פחמיות ישנות) בעולם המערבי ב 8.1 GW בעוד כושר הייצור החדש בסין גדל ב 42.9GW.

כול הדיבורים על אנרגיה מתחדשת, על מעבר לאנרגיות "חדשות", על עמידה ב"יעדים" (כמו היעדים שמדינות התחייבו עליהם בהסכמי פאריס) הם דיבורי סרק על עולם של פנטזיות. זה לא מה שקורה במציאות.
בארצות המפותחות של המערב יכולים להשתעשע בהתקנת לוחות שמש ותחנות רוח, כי להם כבר יש תחנות כוח (פחמיות וגרעיניות) ואספקת אנרגיה סדירה – כלומר בארצות המפותחות יש רוויה מסוימת בייצור ושימוש בחשמל ובאנרגיה. בנוסף – האוכלוסייה קטנה, והייצור התעשייתי (למשל פלדה) עובר לארצות אחרות (סין בעבר, היום יותר ווייטנאם או אינדונזיה). אבל בארצות עניות יותר יש מחסור חמור בחשמל, והמחסור פוגע ביכולת הפיתוח והיציאה מהעוני. לכן הם בונים תחנות כוח שמספקות חשמל ולא לוחות שמש או תחנות רוח שמספקות הרגשה טובה בבטן של "ירוקים" מערביים עשירם, אבל מעט מאד חשמל של ממש.



אני קורא לג'יין פונדה ולפעילי "מרד ההכחדה"  XR, ולגרטה טונברג לנסוע לסין ולהפגין שם, ולשכנע אותם להישאר עניים ולשבת בחושך למען כדור הארץ. Good luck. סין מייצרת יותר פליטות פד"ח ((CO2 מארה"ב והאיחוד האירופי ביחד, וכול מדינות מזרח אסיה (ללא הודו) מייצרות יותר מ פי 2 פליטות מארה"ב ואירופה ביחד. מה שקורה בעולם המערבי (רק פטפוטים) לא רלוונטי.

יעקב


תגובה 1:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

פוסט קלאסי.
במיוחד הפסקה האחרונה.
העובדות מנצחות את המציאות כל הזמן...
האנושות מוכרחת אנרגיה ולא יעזור כלום בהקשר הזה.