4 בינואר 2020

עיריית תל אביב מאשימה את "משבר האקלים" בהצפות

"תופעות של ארועי גשם דרמטיים כמו זה שחוותה העיר הבוקר מתגברות בשנים האחרונות עקב משבר האקלים". כך מסבירים בעיריית תל אביב את ההצפות בדרום העיר שהובילו לנזקים נרחבים.

השימוש ב"משבר אקלים" על מנת להסיט את האחריות מטיפול לקוי בתשתיות ניקוז ואירועי חירום חוזר גם בתגובות הגנריות הדף הפייסבוק של העירייה לתלונות של תושבים על הצפות ונזקים.


עיריית תל אביב מגלה יצירתיות בהפניית ה"אשמה" ל"משבר האקלים" ותורמת לרשימת ברינגל המרכזת מאות טענות התולות תופעות שונות במשבר האקלים ובהתחממות גלובלית. 

למרות "המשבר האקלימי" ולמרות שמדובר בתופעה נדירה וחריגה אין היא מסמנת שינוי דרמתי באקלים. לא עברנו את כמות הגשמים שנרשם בשנת 1955, אז ירדו בתל אביב 133 מ"מ גשם ביממה אחת, או את יממת הגשם הגשומה ביותר בתל אביב יפו הייתה ב-6 בנובמבר 1938 אז ירדו 202 מ"מ ביפו.
 
תוספת: על פי דיווח השירות המטאורולוגי יש מחזוריות של כ-100 שנה ויותר של תופעה של ריכוז ממוקד של כמות גשם בזמן קצר בגוש דן, והיא מתקיימת גם באזורים אחרים בארץ. בהדר הכרמל נמדדה כמות דומה לזאת שירדה בדרום תל אביב בפרק זמן קצר בשנת 1949, ביריחו באוקטובר 1987, באונ' חיפה באוקטובר 2008 ובאשקלון בנובמבר 2015.


כתזכורת לשטפונות עבר ערוץ 7 מפרסם תמונות מארכיון צה"ל ולע"מ של שיטפונות בתל אביב ובמעברת בית ליד בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת:



ואם כבר עסקנו ביצירתיות Julian Van Hagen  מפרסם בקבוצת Secret Tel Aviv  את הוידאו הזוכה שלנו:


3 תגובות:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

עירייה בדיחה עם תירוץ בדיחה... מרגיז.
ממש שיא השיאים של הבורות האינטרנטית הפושה בכל מקום ומקום, בלי שום בושה לפרסם חצאי אמיתות ו/או שקרים מוחלטים בעידן ה- Fake Truth.
כאילו אף אחד לא יבדוק (למי יש זמן? או חשק? או מרץ? או חשיבות לעניין?). כאילו אף אחד לא יברר. כאילו כולם מטומטמים ועל כולם אפשר לעבוד כל הזמן.
ביזיון.
זה כבר נורא מעצבן אותי הרבה יותר משזה מעיק/מטריד.
גרתי שנתיים וחצי מחיי בדרום תל אביב. ממש לא מזמן. ואני יודע ממקור ראשון את צורת ההתייחסות למקום הזה... את ההזנחה הפושעת. את הרצון הטוב שלא מתבטא לכדי מעשים. את הכסף והתקציבים שנזרקים לכל כך הרבה מקומות לא נכונים.
מעניין שרוב ההצפות בדרום ת"א. מישהו בדק את זה?
העיקר להאשים את משבר האקלים, בלי שום ביסוס, בלי שום הפניה למקור, בלי שום נתונים, בלי שום מספרים, בלי שום אמת.
זו פשוט חוצפה.

יעקב אמר/ה...

נוח וקל ואופנתי וטיפשי להאשים את "שינויי האקלים" בכול דבר. גם לנוכח השריפות הקשות באוסטרליה כולם צועקים "געוואלד, שינויי אקלים".
אסונות טבע כמו: שיטפונות, בצורת, שריפות יער וסופות הוריקן תמיד היו ולצערנו תמיד יהיו ואין שום נתון המצביע על החמרה או גידול של אסונות אלה בעת האחרונה (בעת שינויי האקלים).
גם לו היו קשורים ל"שינויי האלקים" (ואין ראיות לכך) - גם אז אין לנו מה לעשות בקשר לאקלים.

אבל, צריך, ואפשר לשפר תשתיות ולנסות למנוע נזקים - במקרה שלנו - לשפר את מערכת הניקוז.

איל פורת אמר/ה...

באוסטרליה ב90 השנה האחרונות הוקמו 57 ועדות חקירה בשל שריפות ענק...
אז תקום עוד אחת.