25 באוגוסט 2020

הפחד הלא-רציונלי מהפד"ח

מאת פרופ.מיכה קליין.

הפחמן הדו חמצני (פד"ח –2CO) הוא הדוחף העיקרי של הגופים הירוקים במלחמתם "בהתחממות הגלובלית", טענתם היא כי הפד"ח הוא גז חממה התורם לעליית הטמפרטורה עקב השיחרור המוגבר של פד"ח על ידי האדם.

כמה עובדות:

1.      הפד"ח הוא גז חסר ריח

2.      הפד"ח הוא גז חסר חסר צבע.

3.      הפד"ח חיוני לכל צומח על פני הכדור בלי הפד"ח אין צמחיה.

4.      כל אחד מאיתנו בזמן שהוא נושם פולט הפד"ח

5.      בגיאולוגיה ההיסטורית של כדור הארץ היו זמנים בהם ריכוזו היה כ-7500 PPM

6.      ב-10000 השנים האחרונות ריכוזו היה הנמוך ביותר לאורך 570 מיליון השנם האחרונות.

7.      בכל ניסויי החממה (לגידול צמחייה) בהם יצרו תנאים של כמות הפד"ח שונה ,קצב הגידול היה גדול יותר כאשר הריכוז עלה.

8.      ריכוזו של הפד"ח באטמוספירה הוא כ 0.4 פרומיל.

9.       ריכוזו של הפד"ח בין גזי החממה הוא כ-6 אחוז.

צריך לציין כי בצוללות הצי האמריקאי נדלקת נורת אזהרה כאשר ריכוז הפד"ח מגיע ל-8000 PPM

ספרות רבה בעולם עוסקת במחזור הפד"ח ותרשימי זרימה של מחזור זה מופיעים בספרים רבים. אך האמינות המדעית חייבת לומר כי לא ניתן "לסגור" את מחזור הפד"ח כי מספר הנעלמים גדול מאוד. לא ידוע כל מידע כמותי על הכמות המשתחררת בפעילות וולקנית תת-ימית. אין כל מידע כמותי על כמות הגיר (הכולל פד"ח) השוקעת כיום בקרקעית הים בכלל העולם.

טענת הירוקים היא כי אנחנו "האנושות" אחראים לעליית הפד"ח ולכן אנחנו הגורמים לעלייה בטמפרטורה .כך שאם נוריד את הכמות המשוחררת לאטמוספירה "נציל" את כדור הארץ.

מה מראים המחקרים בשטח.

בהרבה מאד אנליזות של קידוחי קרח "המשמרים" את השתנות הטמפרטורה ואת השתנות הפד"ח נראה כי בכל המקרים קודם עולה הטמפרטורה ורק כמה מאות שנה לאחר מכן עלה ריכוז הפד"ח.ולכן לא ניתן לטעון כי הטמפרטורה עלתה עקב העלייה בפד"ח.

גם מחקרים עכשווים מראים כי הפד"ח עולה לאחר עליית הטמפרטורה.איור 1 . השיא של העקום הירוק (המציין פד"ח) תמיד מאחר אחרי השיאים של העקומים הכחול והאדום (המציינים טמפרטורה). 

Humlum et al 2012 מעודכן ל-2019

מחקרים עכשווים המציגים את המתאם שבין עלייה בפד"ח ועלייה בטמפרטורה מראים חוסר קשר ברור. איור 2 . החלק הימני מציג את השתנות טמפרטורת החורף בגרמניה, ובו ניתן לראות כי ב-30 השנה הפד"ח עלה מריכוז של 350 PPM ועד ל-412 PPM אך הטמפרטורה מראה מגמה קלה של ירידה. חלקו השמאלי של הגרף מראה מחקר דומה שבוצע באנטרקטיקה ובו נראה כי בין השנים 1978-2013 הפד"ח עלה מ-340 PPM ועד 395 PPM והטמפרטורה לא עלתה.


לכן כל צעקות השוד והשבר והרצון להטיל מס על כמות פד"ח המשוחררת לא בנוי על אמת מדעית.


4 תגובות:

יעקב אמר/ה...

יש שלוש עובדות שלא מוטלות בספק: 1. בני אדם שורפים דלק ופולטים פד"ח לאטמוספרה. 2. ריכוזי הפד"ח באטמוספרה עלו מכ 280-300 חלקים למיליון לפני כ 100 שנה לכ 410 חלקים כעת. 3. יש התחממות קלה של האקלים.

הנעלמים - הבלתי ידועים הם: 1. האם גידול ריכוז הפדח באטמוספרה נגרם רק על ידי בני האדם או שמא יש גורמים נוספים? 2. מה שיעור השפעת הפדח על ההתחממות? 3. מה הגורמים האחרים שעלולים להיות הסיבה להתחממות? 4. מה שיעור ההתחממות הצפוי בעתיד, האם יש אפשרות לנבא? (לא!).

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

שמח להיות מאלו שמנויים לבלוג שלכם ולקרוא אצלכם אמת מדעית אחרת מ"העובדות" שמפורסמות חדשות לבקרים בטמקא ודומיהם.

אשר פט אמר/ה...

יעקב, (1) אכן נכון; (2) לא בדיוק - הנתונים הם מ-MAUNA LOA והסדרה מתחילה בערך ב1960, כלומר 60 שנה ולא 100; (3) בכלל לא בטוח - גם ה-IPCC מודה שה"התחממות" מאז תחילת המהפכה התעשייתית - (וזה 170, לא 100 שנה) היא פחות ממעלת צלזיוס אחת. אני טוען שזה הבל. לא ניתן לומר מה הייתה הטמפרטורה הממוצעת של האטמוספרה (שהיא עמוד גאזים בגובה של 100 ק"מ) על שטח של חצי מיליארד ק"מ רבועים ושגם היום, ביותר מ80% משטח זה אין ולו מדחום אחד, וכל זאת לפני 100 שנה, לא במרווחי בטחון סבירים! זה הזוי. לכן, לא ניתן להגיד ש"העולם התחמם".

יעקב אמר/ה...

מדידות לוויין מאז 1979 מראות התחממות בקצב של כ 1.2 מעלה צלסיוס ל 100 שנה. זה נראה לי אמין.
גם המדידות הקרקעיות מראות כולן התחממות כולשהי - אפשר להתווכח על שיטות החישוב ועל הדיוק ועל גודל ההתחממות ועל הסיבות - אבל קשה לטעון שאין התחממות.