16 במאי 2021

שתי הרצאות מיוחדות לחברי הבלוג - מה הסיכון בפגיעת אסטרואיד או שביט בכדור הארץ?

 

מפגש ראשון: יום שלישי, 18 במאי 2021

מפגש שני: יום חמישי, 20 במאי 2021


בשעה 20:00

ד"ר משה ויילר

ניהול סיכונים בבעיית ה- NEO
(Near Earth Object)

או
מה הסיכון בפגיעת אסטרואיד או שביט בכדור הארץ?
 

 

מאז שחר ההיסטוריה נמצאים החיים על פני האדמה בסיכון של פגיעת אסטרואיד או שביט בכדור הארץ. דוגמא לכך, הינה השמדת הדינוזאורים ו- 70% מהיונקים לפני כ- 66 מיליון שנה כתוצאה מפגיעת אסטרואיד, אולם ישנן דוגמאות מוקדמות ומאוחרות יותר של איום זה.

הנושא מהווה אתגר לא קל בתחום קבלת ההחלטות וניהול הסיכונים כמו גם בתחום הנדסת המערכות האמונה על שילוב מגוון דיסציפלינות, שבמקרה זה תהיינה מאסטרונומיה דרך מגוון הנדסות (EE, ME, CS, CE, V&V) עד גיאולוגיה, וכן מדעים רכים כמו פסיכולוגיית ההמונים, מה גם שמשמעות התממשות האיום מהווה סכנה לקיום האנושות כולה.

בין יתר הנושאים יסקרו בפירוט נושאי כימות האיום האסטרואידי והשביטי, משמעות הפגיעה בכדור הארץ תוך הפרדה לפגיעה בים או ביבשה או מעבר ליד כדור הארץ דרכי הגילוי של האיום, דוגמאות לאיומי עבר שמומשו וכאלה שבדרך וכן מענים אפשריים לאיום.


ד"ר משה ויילר, הינו מרצה בכיר בתואר השני להנדסת מערכות בטכניון מזה 21 שנה בקורסי התכן המתקדם, והיה ממקימי התוכנית (Founder). משה הינו יועץ למגוון ארגונים ומוסדות בנושאי הנדסת מערכות וניהול סיכונים. דר' ויילר הינו חוקר בכיר במרכז גורדון להנדסת מערכות של הטכניון (שם רבים ממחקריו עוסקים בניהול סיכונים פרויקטלי וארגוני כמו גם בנושאי הנדסת מערכות שונים). בעבר הוביל דר' ויילר במשך 5 שנים את קבוצת העבודה בניהול סיכונים במדען הראשי (שיצרה מגוון תוצרים שחלקם הוצגו בכנסים בארץ ובחו"ל), שימש כיו"ר מושבים רבים וכמרצה בכנסים בתחום ניהול הסיכונים והרצה בארץ ובחו"ל בנושאים אלו.

ההרצאות מתקיימות בחסות הבלוג הירוקהפורום לרציונליות סביבתית ומושג ירוק בטלגרם. קישור לזום ישלח במייל לנרשמי רשימת הדיוור של הבלוג.

4 תגובות:

גילעד דרורי אמר/ה...

רציתי לשאול - יש דרך לפנות לכותבי הבלוג הירוק לגבי שאלות סביבתיות?

יעקב אמר/ה...

מקווה שבקרוב יופיע א-מייל בבלוג זה ליצירת קשר.

יעקב אמר/ה...

או - אתה יכול לפנות כאן בקומנטס. תיענה.

גילעד דרורי אמר/ה...

פורום, אם זה אפשרי במסגרת האתר, הוא גם אופציה. יאפשר גם הצגת תשובות לכלל הגולשים, וגם פלטפורמה לדיונים סביבתיים. נכון להיום, אני לא מכיר פינה באינטרנט הישראלי שמאפשרת פעילות כזאת.