24 בספטמבר 2017

מחבלים "ירוקים".


המחבלים הם ארגון "גרינפיס" אשר נקט מחאה אלימה נגד הקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון. התחנה החדשה עדיין לא הוקמה, אנשי גרינפיס ניסו לחסום את פריקת הפחם בתחנת הכוח הקיימת. השבתת התחנה הקיימת פירושו שעם ישראל יישב בחושך (לפחות בחלקו). זו השאיפה של ארגון גרינפיס, ועלינו להתגונן מפניו.
למען האמת – האלימות שלהם היא "מתונה", ולא ממש מסוכנת, עם זאת, זה איום שצריך להתמודד איתו. המשטרה עצרה 15 מפעילי הארגון, נקווה שיעמידו אותם לדין ויענישו אותם כחוק. במדינה דמוקרטית יש תהליכים לגיטימיים להשפעה על החלטות, ולניהול מחאה. אלימות אינה דרך לגיטימית. אין להתייחס בסלחנות לאלימות רק בגלל ש"כוונותיהם טובות" ואין לזלזל ביכולתם לגרום נזקים.
בבריטניה היה מקרה
מחאה חמור יותר, של אותו גרינפיס.
6 פעילים טיפסו על ארובה של תחנת כוח פחמית במחאה על תכניות להקים תחנה נוספת. הם ציירו כתובות מחאה וגרמו להשבתה קצרה של התחנה ולנזקים בסך 35 אלף ליש"ט. הם הועמדו לדין, אך זוכו על ידי חבר מושבעים, שקיבל את טענתם שמטרתם טהורה, ורצונם למנוע נזקי זהום, והנזק שהם גרמו מוצדק. זיכוי זה יעודד אותם לצעדי אלימות יותר חריפים.
המדען החממיסט הראשי, ד"ר ג'יימס הנסן טס במיוחד מארה"ב כדי להעיד לטובתם במשפט.
גם בריטניה נמצאת במצוקת חשמל. הגז המופק בים הצפוני, והמשמש דלק עיקרי בתחנות הכוח הולך ואוזל, ותחנות כוח חדשות, גרעיניות או פחמיות, לא ניתן להקים בגלל התעמולה והמחאה של ה"ירוקים".
ברוכים הבאים לעולם החדש, הדומה להפליא לעולם שלפני 150 שנה... להחזיר אותנו לאחור לחיים ללא חשמל, ול"הרגלי צריכה חדשים" (עוני), זו המטרה. היא לא קדושה.
יעקב
בתמונה מעל: ארבעה פעילי גרינפיס מנעו המראה משדה התעופה בהיתרו במחאה נגד פתיחת מסלול המראה חדש - הטיסה נדחתה והנוסעים נדרשו לרדת.

אין תגובות: