14 באוקטובר 2017

פטפוטי האקלים של אובמה בוטלו.


זוכרים את תכנית האקלים "ההיסטורית" של הנשיא אובמה משנת 2015 ? ובכן, התכנית הזו היא כעת היסטוריה, היא מתה לפני שנולדה... היא בוטלה כעת, על ידי אותה סוכנות הסביבה האמריקאית EPA, שהגתה ופרסמה אותה אז. היא מתה לפני שהופעלה. התכנית תוארה אז ככה: (פרסום רשמי של הבית הלבן):

The Clean Power Plan is a Landmark Action to Protect Public Health, Reduce Energy Bills for Households and Businesses, Create American Jobs, and Bring
Clean Power to Communities across the Country

בפועל היא כללה 1580 עמודים של מלל ריקני, מלא ב"יעדים" וריק מתוכן ממשי על אופן השגת היעדים. אפשר לסכם את התכנית ההיא על ידי דקלום הסיסמאות הנדושות של הירוקים: "לוחות שמש, תחנות רוח, ויעילות" (ושפיכת הרבה כסף לריק). אפשר היה להגיד ב 8 מילים מה שהם כתבו ב 1580 עמודים. כאשר כותבים 1580 עמודים כדי להגיד מה שאפשר להגיד ב 8 מילים, יש חשש כלשהו שמנסים למכור לך לוקשים.
בכול אופן, התכנית לא הגיעה אפילו לשלב של תוקף רשמי, היות ש 27 מושלי מדינות הגישו תביעה משפטית נגד EPA, ובתי המשפט השעו את יישום התכנית עד פסיקתם בנידון (עד הודעה חדשה). לוח הזמנים בתכנית היה זה: שלב תכנון (על ידי המדינות) ואישור תכניות עד 2022, שלב יישום עד 2030. זה מה שכתבתי בזמנו על התכנית (בין השאר): "עד 2030 יזרמו הרבה מים בפוטומק, והרבה נשיאים ראשי EPA  יתחלפו..."
אכן, הנשיא וראשיEPA  (שהנשיא ממנה) התחלפו מהר מהצפוי. EPA  הודיעה כעת שתפרסם "בקרוב" תכנית חדשה למלחמה נגד האקלים הנוראי. בקרוב... לכתוב 1580 עמודים מחדש זו לא משימה מהיום למחר... אח"כ בא שלב ההפקדה, הערות הציבור, הסקת מסקנות ותיקונים... ייקח קצת זמן... עוד מים יזרמו בפוטומק... העיקר ש EPA  עומדת על המשמר ונלחמת באקלים.
יעקב


אין תגובות: