4 בפברואר 2021

פטריק מור - בקרוב באירוע בשיתוף הבלוג הירוק

פרופ' יוני דובי כותב בחשבון הפייסבוק שלו ומקבל ביג לייק מאיתנו:

פטריק מור הוא אחד הגיבורים שלי. איש טבע אמיתי, נולד וגדל באי ונקובר, במקום מוקף עצים ומים. הוא בעל תואר דוקטור באקולוגיה, וממקימיה המקוריים של גרינפיס. במשך 7 שנים היה המנהל של גרינפיס העולמית, והוביל קמפיינים מוצלחים להגבלת ניסויים גרעינים על פני השטח, הפסקת ציד כלבי ים, ציד לוויתנים ועוד. למעשה, הוא אחת מדמויות המפתח שהפכו את גרינפיס לתנועה בעלת חשיבות עולמית.
אבל אז משהו קרה. כפי שהוא מתאר את זה, גרינפיס הפכו ליותר ויותר מיליטנטים, והמטרות הפכו פחות ופחות מדעיות ויותר ויותר הוליסטיות, כשהיעד הפך להיות פחות הגנה על הסביבה ויותר גיוס כספים. עד שלא יכל יותר, קם והלך (את חוויותיו מגרינפיס הוא מתאר בספר הנהדר "וידוייו של נושר גרינפיס").
מאז, הפך מור לאחד הקולות הצלולים של רציונליות סביבתית ברמה העולמית, נלחם בכל כוחו נגד הפסאודו-מדע שאופף את הקמפיינים הירוקים, ושופך אור על המדע הרלוונטי, מתוך הבנה אמתית של המציאות ומתוך רצון לשפר את העולם באמת, לרווחת כל תושביו.
כעת יצא ספרו החדש, Fake Invisible Catastrophes and Threats of Doom (קטסטרופות מזויפות בלתי-נראות ואיומי סוף העולם), בו הוא מפרק אחד לאחד את כל נבואות הזעם הירוקות שנשמעות בתקשורת (ולצערי גם באקדמיה) כמעט ללא הפסק. בהקדמה ד"ר מור כותב שספרו מיועד במיוחד להורים שקצו מן ההפחדות ונבואות הזעם שילדיהם סופגים ממערכת החינוך (גם בארץ זה מאוד רלוונטי לצערי). הספר נמצא ממש עכשיו במבצע באמזון, ומומלץ לכולם לרכוש.
בזמן הקרוב (הודעה תימסר בהקדם), ד"ר מור יתארח כאורח מיוחד של הפורום לרציונליות סביבתית והבלוג הירוק באירוע חגיגי לכבוד צאת ספרו החדש. התרגשות גדולה!
עוד על פטריק מור אפשר לקרוא כאן: http://ecosense.me/bio/ להבטחת מקומכם באירוע וקבלת הזמנה הירשמו לדיוור הבלוג.




אין תגובות: