9 בספטמבר 2010

גרמניה מאריכה את חיי התחנות הגרעיניות


ממשלת גרמניה החליטה להאריך את חיי תחנות הכוח הגרעיניות, דהיינו לדחות את מועד סגירתן. בגרמניה יש 17 תחנות כוח גרעיניות המספקות 22% מצריכת החשמל.
בשנת 2002 העבירה ממשלת גרמניה דאז חוק, המחייב סגירת תחנות הכוח הגרעיניות בתום תקופת הרשיון המקורי, ותקופת האמורטיזציה הכלכלית שלהן. לפי חוק זה עמדו התחנות להיסגר בהדרגה, כשהאחרונה נסגרת ב 2020. החוק הועבר לפי דרישה בלתי מתפשרת של השותפה לקואליציה אז, מפלגת הירוקים.
עכשיו החליטה ממשלת גרמניה לדחות את סגירת התחנות ב 8-14 שנים תלוי בגיל התחנה. ההחלטה התקבלה מסיבה פשוטה: אין להם חשמל אחר, החשמל הירוק שעליו עבדו חזק מאד, התברר כחלומות סרק. הם לא ממש מתלהבים מהאפשרות לשבת בחושך.
את ההחלטה עטפו בדיבורים יפים: "זה רק זמני, עד שנספיק לבנות יותר מקורות אנרגיה ירוקה", "זה נחוץ כדי לעמוד ביעדי צימצום הפליטות", "זה ייתן כסף להאצת פיתוח מקורות ירוקים". הכול קישקושים. פשוט אין חשמל אחר, סגירת התחנות פירושו לשבת בחושך. אז האריכו אותן. ובהזדמנות זו, שפושקין מת, וגם הטילו מס מיוחד על מפעילי התחנות כדי ליצור הכנסה נאה לממשלה.
מה יקרה אחרי 8 שנים ? יתחיל לצנוח חשמל מהשמיים כמן מן? אם ימשיכו עם ה"אנרגיה המתחדשת" גם אחרי 8 שנים לא יהיה חשמל... אז יאריכו עוד פעם... בסוף התחנות הישנות יתפוררו ויאלצו בכול זאת לסגור אותן...
אבל – למי אכפת מה יקרה אחרי 8 שנים ?? אולי הפריץ ימות, אולי הכלב יתפגר, אולי אנג'לה מרקל תמות (חו"ח), היא בטח לא תהיה ראש ממשלה. פוליטיקאים לעולם לא מתכנן 8 שנים קדימה, זו בעיה שאחרים ישברו עליה את הראש.
אלא שאם לא בונים תחנות כוח אין כוח. בסוף יהיה חושך, אלא אם כן יחלוף השגעון האופנתי של התנגדות גורפת לכול תחנת כוח שמפיקה חשמל, והעדפה של מתקנים שמפיקים רק הרגשה טובה (אנרגיה מתחדשת).
יעקב

אין תגובות: