8 בפברואר 2011

הגז המצרי והזיהום.

כתבנו במספר קטעים שהמדיניות שהארגונים הירוקים דוחפים מובילה הרבה פעמים לא רק להגברת העוני (עלויות גבוהות) אלא גם להגברת הזיהום. אותו זיהום שכול כך שנוא, בצדק, על כולם.

הנה דוגמה עם הגז המצרי.
תחנת הכוח הפחמית נחסמה בגלל מסע השמצה מרוכז של ארגוני הסביבה ומודאגי ההתחממות הגלובאלית. התחנה הפחמית הייתה אמורה להיות מודרנית ונקייה למדי. אמצעי הסינון המודרניים מאפשרים להפעיל תחנה פחמית תוך פליטת זיהום מינימאלי.
התחנה נחסמה, ואנו נשארנו תלויים בגז המצרי.
כצפוי, הגז המצרי נסגר. איש אינו יודע אם, ומתי, תתחדש הזרימה. אני מרשה לעצמי לשער שאף פעם, לפי הרוחות המהפכניות במצריים.
בינתיים, חברת החשמל מפעילה, בלית ברירה, את תחנות הכוח במזוט, סולר ופחם, הדלקים הכי מלוכלכים שיש. התחנות הישנות, אינן מצויידות באמצעי סינון מודרניים, והן מזהמות. אז, אלה שהתנגדו לתחנת פחם חדשה ונקייה יחסית, מקבלים עכשיו חשמל ממזוט וסולר – הדלקים הכי מזהמים, מתחנות שאינן מצויידות באמצעי סינון.

השר ארדן אמר:
"יש בידינו כעת הזדמנות לשנות כיון ולהצעיד את משק החשמל לעבר המגמות השולטות היום בעולם המערבי – ייצור חשמל נקי".

דברים יפים שמחממים את הבטן של אלה שאינם מבינים את המציאות ההנדסית בה אנו חיים. העובדה היא שאין כזה דבר "ייצור חשמל נקי". תחנות סולאריות ורוח אינן מסוגלות להפיק חשמל בכמויות ובמהימנות וזמינות. "המגמות השולטות" בעולם המערבי הן, אכן, לבנות תחנות סולאריות ורוחניות למען הרגשה הטובה, אבל עד כה, למרות שבנו הרבה והוציאו המון כסף, לא מצליחים להפיק מהן הרבה חשמל. אם השר ארדן ימשיך לקדם "חשמל נקי" אני נמשיך לקבל חשמל מלוכלך, כמו שקורה כעת. זה במקרה הטוב, כי קיימת גם הסכנה שלא נקבל חשמל בכלל. לנו אין את המותרות שיש לאירופאים ירוקים מאד(כמו הדנים), לקבל חשמל מהשכנים הפחות ירוקים שאינם סובלים ממחסור.

יעקב

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתמול בצהרים התראיין השר גדעון ארדן בעקבות החלטתו להישאר בתפקידו (ולא לייצג את ישראל באו"ם) וציין בגאווה בין "השגי" משרדו את סיכול הקמתה של תחנת כוח פחמית.

אנונימי אמר/ה...

גלעד ארדן כמובן...