24 בפברואר 2011

חוק האריזות וחוקי המיחזור


לפניכם מכתב וסרטון שהתקבל במערכת מאת יאיר שפי, כלכלן ומומחה בארגון ושיטות. (המייל של מר שפי שמור במערכת). אני לא מסכים אם הניתוח של שפי בכל עניין (בטח לא בהכתרת אל גור בתואר המופיע בהמשך) אך יש ממש בעיקרי ניתוחו וזה הזמן לפעול על מנת לעצור את התוכניות הסהרוריות למחזור הנכפות על ראשי הערים והתושבים בישראל. -- בועז


ב- 1.06.2011 ייכנס לתוקף חוק האריזות. עדיין לא מאוחר למנוע זאת, אם יהיו מספיק אזרחים שיבינו שזה חוק אידיוטי ומיותר, שאין בו שום תועלת לעם ולארץ.
למעשה, דרוש רק "אל-גור" אחד שיגיד "המלך עירום" וישמעו לו. עד עכשיו לא מצאתי אותו, ופניתי כבר למאות מועמדים, מאלה שהיו מעורבים ביילוד חוקי המיחזור וחוק האריזות
אני מבקש ממך, שבשלב הראשון תקדיש לנושא פחות מעשר דקות: להמשיך לקרוא דבריי אלה, ולצפות בשלושה קליפים שהכנתי.

חוק האריזות, המופע של השר ארדן:
השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, גרם לחקיקת חוק האריזות רק כי באירופה יש חוק כזה ומכיוון שאדם טבע ודין גררו אותו לזה והתקשורת נתנה לו ולנושא תמיכה.

דקה וחצי על חוק האריזות:
הסיבות הלא נכונות לקבלת חוק האריזות

שתי דקות על חוקי המיחזור:

תוספת העלות של היצרנים והיבואנים, בהערכה זהירה, היא לפחות 500 מיליון ₪ לשנה. הם לא יביאו כסף מהבית; העלות הנוספת תתבטא במחירי המוצרים.

המקום של האשפה הביתית הוא במיכלי האשפה הרגילים. אין בעיה של ניקיון ברחובות שבטיפול הרשויות המקומיות. הבעיה היא באופן הטיפול הזבל.  הבעיה היא שהירוקים טומנים ראשם בחו"ל ומייבאים משם את הטרנדים ה"ליברליים" ולא לומדים מהם לטפל באשפה במרכזים מרחביים.

אם הצלחתי לשכנע אותך שיש משהו בדעותיי, והנושא מעניין אותך, תוכל לעיין בתחקיר המלא של הכתבה "חוק האריזות והחטא הקדמון", שבשלבי הפקה (כ- 6,000 מילה):
בימים אלה, כשהמדינות שבהן מפיקים נפט מאוד לא יציבות, מתחיל משבר אנרגיה חדש. מחירי הנפט עולים והערך של האשפה כמקור אנרגיה חלופית עולה. ראוי להתייחס לזה ולהשקיע בשיפורים למניעת הזיהום הנפלט בתהליך השריפה.

בכל מקרה, אני מבקש שתעביר פנייה זו לרשימת מכותביך, שגם הם ימשיכו את השרשרת. אולי אחד מהקוראים שבשרשרת יהיה זה שביכולתו למנוע את חוק האריזות וביטול חוקי המיחזור הקיימים.

שיהיה ברור: המילה "מיחזור"  היא שם כולל ולא מוצלח שנתנו לטיפול בזבל, ומחטיאה את המטרה: ניצול הזבל בכל דרך אפשרית, כך שלהטמנה תגיע רק שארית שלא ניתן לנצלה, שזה פחות מעשירית מהאשפה המקורית.

בברכה
יאיר שפי 

אין תגובות: