19 ביוני 2011

IPCC היא סניף של גרינפיס - Greenpeace in our time



ה IPCC – הגוף הבינלאומי של האו"מ שאמור לסכם את הידע המדעי בנושאי האקלים הפך באופן רשמי לגרורה של גוף האקטיביסם והתעמולה (הכוזבת) גרינפיס.  ה IPCC תמיד היה גוף תעמולה משוחד, אבל עכשיו זה רשמי.

ה IPCC פירסם דו"ח ביניים בנושא אנרגיה מתחדשת. במסיבת העיתונאים בה הוצג "סיכום המנהלים" של הדו"ח (חודש לפני שפורסם הדוח עצמו...) נאמר כמשפט מפתח:
"הדו"ח מראה שניתן להפיק קרוב ל 80% מצרכי האנרגיה של העולם ממקורות מתחדשים, עד אמצע המאה, והדבר תלוי רק ביישום מדיניות נכונה על ידי הממשלות".

הטענה הזאת אבסורדית מהרבה בחינות, אבל מעל לכול – היא תעמולת שקר נטו – כי הדו"ח המלא של ה IPCC אינו מראה זאת כלל.

הטענה לקוחה מאחד מארבע התרחישים שנסקרו בדו"ח, שלושת התרחישים האחרים מראים תמונה שונה לגמרי, למשל – תרחיש אחר טוען שניתן יהיה להפיק רק 15% ממקורות מתחדשים (לעומת 13% ב 2008).

התרחיש האופטימי (השקרי) חובר על ידי מר טסקה, מגרמניה, כנייר עמדה עבור גרינפיס. אח"כ התמנה (באופן טבעי, בזכות פעלתנותו בגרינפיס) מר טסקה כ"מחבר מוביל" של הפרק בדו"ח ה IPCC הדן באנרגיה מתחדשת. באופן טבעי, אומץ הנייר שאדון טסקה כתב, על ידי האדון טסקה עצמו, והפך, ללא ביקורת או בדיקה, לסמל של הדוח הרשמי של הIPCC.
שחיתות גדולה מזו לא יכולה להיות. ה IPCC מתעלה על עצמו כול פעם מחדש, ברמת התעמולה השיקרית שהוא מפיץ, וברמת השחיתות הבוטה, לפיה מחברי הדוחות מקדמים את הניירות של עצמם ללא ביקורת וללא בושה.
ועוד ניירות של גרינפיס!

אפילו עתונאים חשובים ממחנה מודאגי האקלים, אנדי רבקין מניו יורק טיימס, מארק לינאס, ומורטון מה"אקונומיסט" נזעקו למחות על שערורייה זו.

יעקב


3 תגובות:

דמוסתנס לוק אמר/ה...

הכל כפול, לתקן מהר...

יעקב אמר/ה...

למי שלא שם לב:
Greenpeace in our time
זו פאראפרזה להכרזתו המפורסמת של צ'מברליין מ 1938. צ'מברליין, ראש ממשלת בריטניה, חזר ללונדון אחרי שחתם על הסכם עם היטלר, בו הקריב את צ'כוסלובקיה והפקירה לידי הנאצים. כאשר ירד מהמטוס, נופף בחוזה שחתם והכריז peace in our time .

יעקב אמר/ה...

האדון טסקה הוא סוון טסקה Sven Teske מנהל מסע ההסברה של גרינפיס בנושא אנרגיה מתחדשת, כלומר הוא באופן רשמי אחד מראשי גרינפיס. ראו כאן:
http://www.greenpeace.org/international/en/news/Blogs/makingwaves/sven-teske-campaigner/blog/9597

זה האיש שה IPCC מינה להיות "מחבר ראשי" של הדוח שלהם.