9 באוקטובר 2016

גילויים חדשים של נפט וגז בארה"ב

השבוע התפרסם גילוי של שני שדות נפט וגז חדשים בארה"ב. אחד בחוף הצפוני של אלסקה, במדף היבשתי, במים רדודים ליד החוף, במקום שנקרא מפרץ סמית', ע"י חברת קאלוס (בצילום).

השדה מכיל, לפי הערכות המבוססות על שני קידוחי ניסיון, כ 2.4 מיליארד חביות נפט, ואולי יותר, בשטחים סמוכים. יש לו פוטנציאל להפיק 200,000 חביות ליום או יותר וכמעט להכפיל את התפוקה של השדה הוותיק באלסקה, במפרץ פרודהו.
הגילוי השני הוא על ידי חברת אפצ'י, באגן פרמיאן במערב טקסס. מעריכים שהוא מכיל לפחות 3 מיליארד חביות נפט ו 75 טירליארד רגל מעוקב של גז.
שתי החברות וגם מומחים אחרים סבורים שכמויות גדולות של נפט וגז מצויות גם במקומות אחרים באזורים אלה, מקומות שטרם נבדקו. עם גילויים אלה ממשיכה ארה"ב להתקדם במהירות לקראת "עצמאות אנרגטית" – כלומר: אספקת כול צרכי האנרגיה שלה ממקורות שבשטחה. בגרף שלמטה רואים:



את הירידה הגדולה ביבוא אנרגיה (בעיקר נפט) לארה"ב בין 2005 להיום.

לפני עשור, כאשר מחירי הנפט עלו ל 140-150 דולר לחבית, הייתה בהלה שקראו לה Peak oil (שיא הנפט), ו"מומחים" רבים טענו שהנפט הולך ואוזל, ומה נעשה בלי נפט? איך תתקיים האנושות? דיברו על הצורך ל"היגמל" מנפט.

ה"מומחים" טעו בגדול. אין מחסור בנפט, ולא יהיה בעשרות השנים הקרובות, לפחות. וזה טוב – כי אין כרגע מקורות אנרגיה תחליפיים. האנושות, כפי שהיא היום, מבחינת כמות האוכלוסייה ורמת החיים, לא יכולה להתקיים בלי אנרגיה.

יעקב



אין תגובות: