29 בנובמבר 2019

האפיפיור נתפס לרוח השטות.


האפיפיור נתפס לרוח השטות המודרנית ולמחוות חסרות תוכן. הוא החליט לוותר על מכונית המרצדס המפוארת שלו, יען כי היא שורפת יותר מדי דלק. בסדר עד כאן.

ומה הוא לקח במקום זה – כאמצעי תחבורה? סוס ועגלה? זה אמצעי שלא שורף דלק. הוא יכול היה גם לעבור לריקשה, או לרכב על חמור, שהיה מספיק טוב בשביל מושיעו, יהושע בן יוסף.

אבל לא, האפיפיור פשוט החליף במכונית אחרת. מה ההבדל? אין הבדל, אבל הסמליות, הסמליות היא הכול! הסמל חסר התוכן. וה virtue signaling – דהיינו השוויץ, הרצון להראות כמה הוא צדיק... והפיכת הדבר לאירוע מסוקר. דהיינו: שכול העולם יראה כמה הוא צנוע!

מעולם לא הערכתי במיוחד את הארגנטינאי זה שהיה בעבר ממעריצי אוויטה פרון. אוויטה פרון, כידוע החלה חייה כרקדנית בארים, וספק אם הייתה קתולית כשרה במיוחד... אבל – אם מדברים על מחוות חסרות תוכן – בזה הארגנטינאים חזקים מאד, ואוויטה הייתה המלכה. כנראה שרוח השטות התקופתית פשטה גם בכס הקדוש. בטח עוד מעט יבטלו את ההתנזרות של הכמרים, ויכירו רשמית ביחסיהם עם נערי המקהלה. בסוף גם יאשרו כמרות.

עד כאן החלק הרוחני. מיד נחזור לעיסוקנו הסביבתיים הרגילים.

יעקב

5 תגובות:

אשר פט אמר/ה...

האפיפיור הזה הודה שאינו מאמין באלוהים, אינו מנסה להביא לעליונות הדת שבראשה הוא עומד, רוחץ ומנשק רגליים לא של נוצרים מדוכאים אלא מהגרי רווחה מאפריקה, פועל במרץ להוריד את ההגנות מפני הגירה המונית מארצות לא תואמות את התרבות המערבית. לי הוא נראה יותר קומוניסט מאשר איש אלוהים ויש נוצרים מאוד ממורמרים ממנו שאומרים שהוא ANTICHRIST. חפשו ב-DUCKDUCKGO

יעקב אמר/ה...

האפיפיור הזה הוא לא אנטי-כריסט. הוא ארגנטינאי. זה דבר שונה. הביטוי העברי הכי קרוב לזה הוא חנטריש.

אשר פט אמר/ה...

אני לא בתורות קשר נוצריות, אבל ההתנהגות ועמדות של האפיפיור הזה בעיתיות מאוד

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

אממ... קצת צניעות יעקב.
אתה לא יכול להיות צודק כל הזמן :-)
נכון, זה חסר משמעות, וודאי. מסכים איתך.
ועדיין... בתור סמל לעשרות (מאות?) מיליוני מאמינים/מעריצים עיוורים - לבטח יש לזה איזשהוא אימפקט וזה מעביר מסר מצד הכס הקדוש.
מסר של צניעות. מסר של פסאודו-מינימליזם (מינימליזם אמיתי היה באמת חמור ועגלה).
גם אם זניח, עדיין יש פה משהו, אפילו אם הוא משהו טיפשי.
אם נניח לרגע את הציניות ותחושת הקבס בצד, אפשר להבין מה המסר.
הוא עבר ממרצדס זוללת דלק לדאצ'יה דאסטר חסכונית בדלק.
אז הנה, הוא מצהיר על "חסכון בדלק".
אם הוא היה מצהיר על מעבר לתזונה צמחונית, אם עוד מליוני מעריציו היו עוברים לתזונה צמחונית, אזי פחות פרות היו נשחטות למענם.
אלו עובדות, לא?...
(בהינתן שמאמיניו באמת עושים כמוהו והולכים אחריו).
אם עוד עשרות מליוני מאמינים יעשו כמוהו ויחליפו את כלי התחבורה שלהם מכלי תחבורה זללני דלק (מכוניות פאר, ג'יפים וכו') לכלי תחבורה חסכוניים יותר בדלק - אז ייחסך דלק.
עובדתית, לא?...
מ.ש.ל.

יעקב אמר/ה...

"הוא עבר ממרצדס זוללת דלק לדאצ'יה דאסטר חסכונית בדלק"

ההבדל לא משמעותי. הוא רק סמלי. זה כול העניין - כול הזמן מתעסקים בסמלים חסרי חשיבות מבחינה כמותית.

אני ממליץ לו לעבור לחמור. היה מספיק טוב בשביל ישו.