9 באוגוסט 2021

עוד שנים ספורות לפני שיהיה מאוחר מידי...

ביורן לומבורג כותב בפוסט בפייסבוק שלו על הנטייה של מוסדות האו"ם להלך אימים על ידי הכרזות על "נקודת אל חזור". סיסמא ריקה המשמשת להפצת הפחדות על ידי מודאגי אקלים.

בשנת 1972, לפני כחצי מאה, מאוריץ סטרונג, שהיה מנהל הפעילות הסביבתית הראשון של האו"ם הכריז כי לעולם נותרו 10 שנים על מנת למנוע קטסטרופה. המנהג הזה נמשך גם בשנת 1982, 1989, 1990 – וכמובן שוב בשנת 2019.

האיומים השגרתיים על מספר שנים בודדות שנותרו עד לאסון לא מבוששים להגיע: בשנת 1982, מוסטפה טולבה, ראש התכנית הסביבתית של האו"ם הודיע כי נותרו רק 18 שנה לפני האסון הסביבתי הבלתי הפיך שיהיה כמו שואה גרעינית.

בשנת 1989, נציג בכיר של האו"ם הכריז בפני סוכנות AP כי נותרו לנו 10 שנים לתקן את שינוי האקלים עד 1999 או ששינוי האקלים יגיע אל מעבר לשליטה האנושית...

ידידינו טולבה לא נח על זרי הדפנה, בשנת 1990, עדיין בכהונתו כראש התכנית הסביבתית של האו"ם הוא טען כי העולם נדרש לתקן את ההתחממות הגלובלית לא יאוחר מ-1995, אחרת, נפסיד את המאבק האקלימי. ( Earth Island Journal; Summer 1991, Vol. 6 Issue 3, p38)

בשנת 2019 התכנסו כל בכירי האו"ם על מנת לומר לנו כי נותרו לנו רק 11 שנים לתקן את האקלים...

עדכון:

בתאריך 9 באוגוסט 2021 פרסם הפאנל הבינממשלתי של האו"ם לנושאי שינויי אקלים (
IPCC) את הדו"ח עם הספין האחרון, הפעם מעט מתון יותר...

לדברי מזכ"ל האו"ם: 
"נורת אזהרה אדומה לאנושות. פעמוני האזעקה מחרישי אוזניים, והעדות בלתי ניתנת להפרכה: פליטות של גזי-חממה הנובעים משריפת דלקים פוסיליים וביעור יערות חונקים את הפלנטה ומסכנים מיליארדי בני אדם. התחממות גלובלית משפיעה על כל האזורים על פני האדמה, כאשר רבים מן השינויים הופכים לבלתי הפיכים".


תגובה 1:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

נו... דאגות לחוד וג'ובים וכנסים לחוד...
הכי חשוב שלכולם יש מה לאכול.
במיוחד לשועי האו"ם.
העיקר שיש משרות לכל בעלי העניין, ומספיק כנסים במדינות רחוקות לכולם.
כנסים מזהמים שמתריעים על זיהום.
הסנדלר הולך יד יחף.
אותם אנשים, בזכות התפקידים רמי הדרג שלהם, והטיסות התכופות לחו"ל, והלימוזינות, וכל המסביבים, תורמים למאזן הפחמן שעליו הם מגינים בחירוף נפש כה גדול כמו אלפי גרטה ת'ורנברג אחת.
כבר קשה לי להאמין לכנות ולרצינות של הכוונות שלהם.