19 בינואר 2022

ביקור בישיבת המנהלת להערכות לשנויי אקלים במשרד להגנת הסביבה

הבוקר התקיימה ישיבה רבת משתתפים בזום של מנהלת ההערכות לשינויי האקלים. בין הכוכבים בדיון בלט השגריר המיוחד של מדינת ישראל לנושא האקלים גדעון בכר.

על הופעתו כתב פרופ' יונתן דובי בפוסט: היום בפינתנו "הטרלול גבולות אין לו
:"

גדעון בכר, שנהנה ממשרת "שגריר מיוחד לאקלים וקיימות במשרד החוץ" (עם כל הכיבודים, הטיסות וההנאות הנלוות לה) מודאג מאוד מעליית פני הים. לפי כבוד השגריר המיוחד, הסכנה האסטרטגית הגדולה של מדינת ישראל היא עלייה פתאומית, תוך כמה שנים, של עליית פני הים במטר או שניים (כמובן, בניגוד לכל תחזית מדעית, תצפית אוקייאנוגרפית או סתם הגיון).

הפתרון של כבוד השגריר: לקבוע גובה מינימאלי מעל פני הים לתשתיות מיוחדות, במיוחד נמלי-ים ותחנות כח.

אז רק אזכיר לכבוד השגריר שנמלי-ים צריכים, ובכן, גישה לים. (גם תחנות כח גדולות, אגב).

וכמו שאמר ידידי בועז ארד: "נהדר – למה שרק חיפה ואשדוד יהנו, סוף סוף יהיה בירושלים גם נמל!"

ועוד הערה: הטירלול הזה, ההפחדות האקלימיות חסרות השחר, הפאניקה המשתוללת והקטסטרופיזם, מוצאים את דרכם לכיתות הלימוד של הילדים שלנו. אם אתם במקרה הורים, אני ממליץ לעקוב אחרי התכנים שמגיעים לילדים שלכם בנושא, על מנת למנוע מהם חרדות אקלים מיותרות.

בקרוב – הרצאה חדשה "מה נספר לילדינו על משבר האקלים" תצא לדרך (ברגע שגל הבידודים הנוכחי יסתיים).

בוידאו המצורף דבריו המלאים של השגריר המיוחד בכנס מנהלת האקלים הממומנת על חשבוננו, לינק למאמר על תצפיות על פני הים בישראל, ולינק על המציאות של "קרחון יום הדין".


והנה גם תגובה של פרופ' מיכה קליין לדבריו של גדעון בכר, ולדברים של דוברים נוספים בדיון. 

גדעון בכר הפגין רגישות למול דבריו של פרופ' קליין וכתב: "זה מידע מאוד מטעה ולא נכון מה שאתה אומר כאן".
כתבת עיתון הארץ, גב' לי ירון, במאית תאטרון וכתבת רווחה בעברה וכיום מסקרת את "משבר האקלים" בעיתון כתבה בתגובה לדבריו של פרופ' קליין בצ'אט של המפגש: "מפריע בכל דיוני אקלים כבר חודשים עם הכחשה".

 


בעקבות חילופי הדברים הגיב אבנר אבנר פורשפן, מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי וציין כי אכן העבודה המדעית היא הבסיס לדיון וכי ההפחדות של גדעון בכר על רצף של 10 ימי שרב של 50 מעלות, אין להם על מה להסתמך מדעית. 


אין תגובות: