28 בפברואר 2010

בדיקה חיצונית של הIPCC



שרי הסביבה והאקלים של מדינות העולם התכנסו לוועידת כיף (חסרת תקדים!) בעיר הנופש באלי, בחסות תכנית הסביבה של האו"מ (UNEP ).
הם החליטו למנות ועדת בדיקה "חיצונית ובלתי תלויה" – לבדוק את עבודתו של ה IPCC והטענות שהועלו נגדו. אקים שטיינר, מנהל ה UNEP בטוח שהמדע של ההתחממות "מוצק" , אך מכיוון שהציבור איבד את האימון ב IPCC – צריך למנות גוף בודק שיחזיר את האמון.
הם כמובן לא תופסים את העניין.
זו לא בעיה של "איבוד אימון" – זו בעיה של מדע מקולקל ומחקרים מזויפים.
זו לא בעיה של הסתמכות ה IPCC במקורות "אפורים" – מקורות אפורים הם מאמרים מחוץ לכתבי עת מדעיים מבוקרי עמיתים. ה IPCC אכן השתמש במקורות אפורים (כמו מאמרים של ה WWF ), והדבר מנוגד לנהלים שהוא עצמו הגדיר. אקים שטיינר, למשל, חושב שזה תקין להשתמש במקורות אפורים, אחרים חושבים שלא. אבל זו לא הבעיה.
הבעיה היא שהמקורות ה"לבנים" – מחקרים בכתבי עת מדעיים מבוקרי עמיתים הם מפוברקים בחלקם. הבעיה היא שתהליך הפרסום והביקורת המדעיים מקולקל. זו בעיה שהממסד המדעי צריך לפתור, לא האו"מ.

בעיה אחרת (הרבה פחות חמורה) היא שהאו"מ עצמו מקולקל. האו"מ מוסד פוליטי מושחת, הזוכה באפס אמון מצד הציבור. ככול שימשיך לנבור בעסק כך פחות אמון יהיה לציבור בנושא. צריך לסגור את ה IPCC כליל. אין פה מה לבדוק, ואיננו זקוקים לאו"מ כדי לבחון מה האמת המדעית בנושאים אלו או כול נושא אחר. המדע לא נעשה באמצעות גופים פוליטיים מושחתים. יש להפריד בין מדע לאו"מ – למען המדע.
ואגב כך – אולי גם להפסיק עם ועידות שחיתות בבאלי.
יעקב


אין תגובות: