16 בפברואר 2010

פני הים בהולנד


פני הים בהולנד

משפט נוסף שהתפרסם בדו"ח של הIPCC התברר כבלתי נכון. המשפט הזה הוא:
“The Netherlands is an example of a country highly susceptible to both sea-level rise and river flooding because 55% of its territory is below sea level”.
כול ילד בהולנד (וילדים רבים בשאר הארצות) יודעים שהמספר הזה לא הגיוני, והשטח שנמצא מתחת לפני הים הוא כ 20-30% בלבד (תלוי איך מודדים את פני הים...). זו שגיאה טיפשית.
אבל ה"צוות" נחלץ להגנת ה IPCC גם בנושא זה. "מה אתם רוצים?" הם שואלים. ה IPCC ציטט את המספר מתוך מסמך רשמי של ממשלת הולנד (משרד הסביבה). "השגיאה היא של ממשלת הולנד, לא של ה IPCC " אומר ה"צוות". אותה סוכנות הולנדית הודתה בשגיאה ותיקנה בינתיים את המסמך שלה. הדו"ח ההולנדי התכוון ש 55% משטחה של הולנד נמצא בסכנת הצפה – כ 26% בגלל שהשטח מתחת לפני הים, ואילו 29% בסכנת הצפה של הנהרות.

בסדר, שגיאה טיפשית ולא עקרונית.
בכול זאת – האם תפקיד ה IPCC להעתיק את כול השגיאות מכול מסמך אפשרי? מדוע לא נמצא מישהו שקרא את החומר והרגיש שמשהו לא סביר, ותיקן את השגיאה תוך בדיקה בת 30 שניות ? האם זה תקין ששגיאות בולטות וטיפשיות כאלה מופצות על ידי ה IPCC ? או אולי הם בודקים רק מה שלא מתיישב עם אמונותיהם. מה שכן מקדם את האג'נדה, קופצים עליו בשתי ידיים ומצטטים בלי לבדוק... וזה הדו"ח שאמינותו נסמכת על בדיקות קפדניות של "2500 מדענים".

יעקב

אין תגובות: