29 במאי 2018

סיכון לאי שפיות.


אין סוף לתופעות ודברים שהחממיסטים מייחסים לבייבי שלהם – ההתחממות הגלובאלית / שינויי האקלים. (זה האחרון הוא המונח שבאופנה כרגע). דבר אחד בטוח: ההתחממות הגלובאלית גורמת לאנשים נורמליים לכאורה לאבד את שפיות דעתם.

ככה, למשל, פרסם המשרד לאיכות הסביבה הממשלתי, של ממשלת בריטניה, דוח הקובע שבבריטניה צפוי מחסור במים. מחסור במים! בבריטניה! (מה הם חושבים שהם בישראל ???). כול מי שמבקר בבריטניה חייב להצטייד היטב במטריות ושכמיות היות וקשה לעבור יום בבריטניה בלי גשם. אבל – חכמי איכות הסביבה (אנשים רציניים ונורמליים לכאורה) צופים מחסור במים! הכול בגלל ההתחממות הגלובאלית הנוראית.
"בריטניה צפויה למחסור במים החל משנת 2050, אם לא יינקטו צעדים לצמצום הצריכה והבזבוזים" אומר הדו"ח.

כלומר, כמו אצלנו, צריך להטיף לחסכון במים. הסוכנות הממשלתית לאיכות הסביבה ממליצה שאנשים יקבעו לעצמם יעדי צמצום צריכה אישיים, ולהשתמש במים בצורה "חכמה" בבתים. היא ממליצה שאנשים ייכנסו למשטר מים, ובעזרת משמעת עצמית של ברזל יורידו את הצריכה הממוצעת מ 140 ליטר לאדם, ליום, ל 100 ליטר בלבד.

בבריטניה משתמשים בכ 9500 מיליון קוב מים בשנה, 55% לשימוש ביתי ותעשייתי ו 27% לקירור תחנות כוח. מהרבה אגמים, נהרות ומאגרים תת קרקעיים יש שאיבת יתר, לדברי הנייר. כמובן, שאיבת היתר, אם קיימת, היא בדרום, באזורים מאוכלסים. בצפון יש מים בלי סוף. יכול להיות שהם צריכים מוביל מים ארצי....
הם מודים שגם לפי המודלים האקלימיים החממיסטים לא צפויה ירידה במשקעים בבריטניה...

הרעיון שבבריטניה יש מחסור במים הוא אבסורדי לחלוטין, ויכול לצוץ רק במוח שנפגע קשות (נמס) מההתחממות הגלובאלית. הנכון הוא שגידול האוכלוסייה וההצטופפות בערים גדולות דורש תשתיות מים (ושאר תשתיות) מתאימות. צריך לבנות מאגרים, צנרת, מכוני טיהור למי שתייה, וכול התשתיות הדרושות לאספקת צרכי אוכלוסייה גדולה. ייתכן ויהיה צורך להעביר מים מהצפון לדרום. אם לא יהיו תשתיות יחסרו מים בברזים, אבל מחסור במים כללי בבריטניה – זה רעיון מצחיק.

Even low population growth and modest climate change "suggest significant water supply deficits by the 2050s, particularly in the South East"

האזכור של שינויי האקלים הוא עוד סימן לשיגעון האופנתי היום, כשאתה לא יכול לכתוב שום דבר בלי להזכיר ולציין את המילים האלה. הם מציינים בעצמם שלא צפוי קיטון המשקעים – אז בשביל מה לציין "שינויי אקלים"?? כי זה אופנתי...

אז תזכרו, כאשר אתם נוסעים ללונדון קחו עמכם מטריות ושכמיות ומימיות...

יעקב

2 תגובות:

shlomi אמר/ה...

https://70sciencetechdavidson.blogspot.com/2018/03/blog-post_48.html
מה אתה חושב על ארובת השרב ? (לא מצאתי מייל אז שיתפתי בתגובה)

יעקב אמר/ה...

בלשון ברורה: סיפורי מעשיות.
אפשר לבנות ארובות שרב, והן אכן מפיקות חשמל.
הבעיה היא כרגיל כמותית. כמות החשמל שהן מפיקות זעירה ביותר. כדי להפיק כמות מסחרית אתה צריך לבנות ארובה ענקית לגובה ולשטח. זה לא מעשי... עוד פנטזיה שאינה עובדת במציאות.