18 ביוני 2021

סין ורוסיה מהוות איום גדול יותר מהתחממות גלובלית... למרות הכל

לפני שבוע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דיבר מול חיילים אמריקאים בביקורו בבריטניה ואמר את המשפט הבא:

"עלינו להתחייב לפעולה שאפתנית למניעת ההשפעות הגרועות ביותר של התחממות גלובלית ומעבר של סף ה-1.5 מעלות צלזיוס. עלינו להוביל את המעבר הגלובלי לאנרגיות ירוקות."

"לאחר שנבחרתי לראשונה לסגן נשיא ביחד עם הנשיא אובמה - ביקרתי בפנטגון וראשי הצבא הציגו לנו את האיומים הפיסיים הגדולים ביותר על ארה"ב. זו לא בדיחה, אתם יודעים מה ראשי המטות אמרו לנו שהאיום הכי גדול שעומד מולנו? התחממות גלובלית."

טוב ג'ו. ברור.

 

יום לאחר מכן, יו"ר ראשי המטות והקצין הבכיר של הפנטגון מארק מיילי, נשאל במסגרת דיון תקציבי בוועדת הכוחות המזויינים של הסנאט להבהיר מה הם האיומים המרכזיים על ארצות הברית.

הגנרל מיילי, התפתל ותימרן במיטב המסורת של קציני קריירה והסביר על החשיבות של ההתחממות הגלובלית, אך הגיע בסופו של דבר לשאלה וענה:

"סין היא האיום הגדול ביותר על ארה"ב בעתיד הנראה לעין, אך אני מכיר גם ברוסיה ככוח עולמי ואיום מוביל. שינוי אקלים משפיע, אבל הנשיא מסתכל על כך בזווית הרבה יותר גדולה ממני."

תודה על ההבהרה גנרל, כבר חששנו.

תגובה 1:

יעקב אמר/ה...

אולי ההתחממות הגלובאלית היא איום ואולי לא - אבל מה זה קשור לצבא? יש לצבא (או לכוחות הביטחון) יכולת להגן עלינו מפני איום (לכאורה) זה? יש לצבא דאגות אחרות. ה"איום" של ההתחממות הגלובאלית אינו בתחום התפקיד וההתמחות שלהם.
ישמור הצבא (וכוח הביטחון) על ביטחון המדינה מפני איומי האויבים והיריבים. (מעצמות אחרות וטרור). דיינו בכך...
אבל, אם יש היסטריה אל תחפשו היגיון.