21 ביוני 2021

תחזית קצת אחרת

מיכה קליין

כולנו שבויים של אמצעי תקשורת החוזרים וטוענים לתחזית של עלייה בטמפרטורה במהלך המאה ה-21. מעטים מאד הם העיתונאים שיפרסמו כתבה על מאמר מדעי שפורסם בעיתונות מדעית שפיטה שבו מגיעים החוקרים למסקנה כי במהלך המאה ה-21 צפויה התקררות בטמפרטורות של כדור הארץ.

אעשה אני את התפקיד של עיתונאי ואדווח על מחקר ודיון של קבוצת מחקר גרמנית:

H.-J. Luedecke, C. O. Weiss, and H.Hempelmann:  Paleoclimate forcing by the solar De Vries / Suess cycle, Clim. Past Discuss. 11, 279 (2015); http://www.clim-past-discuss.net/11/279/2015/cpd-11-279-2015.pdf

חוקרים אלה חקרו את השינויים האקלימיים של 2.500 השנה האחרונות. הניתוח של 2500 השנים האחרונות כלל נתונים מטבעות עצים, ליבות משקעים וסטלגמיטים (זקיפים מטיפטוף הנוצרים במערות). מניתוח הנתונים מתקבל גרף המתאר  אקלים המשתנה באופן מחזורי .



 איור 1. השינוי בטמפרטורה ב-2500 השנה באחרונות . מקור הנתונים בשני מאמרים שונים.

קו ירוק -.U Büntgen et al., Science, 331, 4. Feb. 2011

קו אדום - B: Christiansen and F. C. Ljungqvist, Clim. Past., 8, 765 – 786 (2012)

בהשוואה למקסימום ולמינימום של פעם, המינימום והמקסימום הנוכחיים מראים שאין דבר יוצא דופן שקורה כיום. המדענים טוענים כי שינויי הטמפרטורה של ימינו הם בטווח הנורמלי. המחברים כותבים: "במיוחד המאה ה -20 לא מראה דבר יוצא דופן". הם כותבים כי אחת התוצאות של ההתנהגות המחזורית המבוססת היטב במהלך 2500 השנים האחרונות, היא שמוצדק להניח שמעגל השמש De Vries / Suess ימשיך בעתיד. לכן "צפויה התקררות  עולמית במהלך 60 השנים הבאות (איור 2) ".


איור 2. התנהגות סינוסואידית המוצגת ממערכי הנתונים על ידי כריסטיאנסן / לונגקוויסט [5] (חום) ובונטגן [4] (ירוק) יחד עם סדרת אנטארקטיקה [7] (כחול) מאשרים כי מחזור De Vries / Suess פועל ברחבי העולם וכי קירור צפוי לעתיד.

בנוסף לניתוח 2.500 השנים האחרונות, ניתוח שכולו מבוסס על נתוני פרוקסי, עיבדו החוקרים גם את התחנות ארוכות הזמן באירופה בהן נערכו מדידות של טרמומטרים  בכ-250 השנים האחרונות. כמו כן נתונים מקידוחי קרח  משנת 1750 .

שינויי הטמפרטורה שהתקבלו נמצאו במתאם גבוה מאד למחזוריות. אין זכר להשפעות א-תקופתיות, כגון מריכוז ה- CO2 העולה ברציפות באטמוספירה.


איור 3. טמפרטורת מרכז אירופה ( קו שחור) והצגת 6 המחזורים החזקים ביותר (אדום),. ההתאמה הגבוהה בין אדום לשחור מראה כי השפעות שאינן מחזוריות (כגון ה- CO2 האטמוספרי הגובר בהתמדה) אינן משחקות תפקיד לטמפרטורה. רק המחזורים משקפים נכון את הטמפרטורות הנמדדות.

הם מסכמים ואומרים כי בספרות הפיזיקה הסולארית מחברים אחרים כבר השתמשו בממצאים שלהם והגיעו לאותן מסקנות כמעט. שלושת המדענים הגרמנים מותחים ביקורת חריפה על ה- IPCC על כך שסירב להכיר בשמש כמניע ברור לאקלים העולמי.

 

 


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כתבה נהדרת על שקרי "הדת הירוקה" באתר "איפוק טיימס". אולי כדאי להוסיף פוסט עם קישור למאמר - כאן בבלוג ?

https://epoch.org.il/geopolitics/312299/