13 בנובמבר 2021

מבול של תחזיות ...

הדף תחזית ישראל - Weather of Israel מפרסם תגובה הולמת לתחזית המצ"ב המופצת ברשת:

היכונו למבול...של טרמפיסטים שלא יפספסו את ההזדמנות לסחוט עד הסוף את לימון שינויי האקלים.

מטאו-טק היא אחת מקומץ חברות המטאורולוגיה הפרטיות בישראל, שמתחרות על קומץ אירועי מזג אוויר מעניינים, בעידן שבו קשה עד בלתי אפשרי למכור תחזיות כמוצר.

האחראים לבצורת הכלכלית הזו הם שפע המידע הזמין באינטרנט, ומהפכת השקיפות שעברה על המרכז האירופי לחיזוי מזג אוויר ECMWF  ובעקבותיו גם השירות המטאורולוגי הישראלי Israel Meteorological Service. במסגרת המהפכה הזו, שני הגופים החלו לפרסם בחינם נתוני זמן אמת ותוצרי מודלים מדוייקים ברזולוצייה גבוהה, שעד לפני שנים ספורות נמכרו תמורת כסף רב.

אז מה עושים כדי להישאר בתודעה? משנסים מותניים, מגייסים את כל הציניות ומורידים את המקצוע ל****. התמונה שאתם רואים כאן מופצת באגרסיביות ע"י מטאוטק בשעות האחרונות ברחבי הרשת. מה הבעיה עם זה? שאין להודעה הזו שום אחיזה במציאות, גם לא במודלים לחיזוי עונתי שידועים באחוזי הדיוק הנמוכים שלהם. והים החם? לא יעזור גם ים רותח, אם לא יעברו מעלינו מערכות מזג אוויר שימירו את האנרגייה שלו לענני גשם. קיץ 1998 למשל, שבר את שיאי טמפרטורת הים בישראל, אבל הסתיו והחורף שבאו אחריו היו היבשים ביותר מתחילת המדידות כאן. ים חם הוא רק חלק מהמשוואה, וחלק קטן יחסית.

מטאו-טק זיהו את השיח הגובר על משבר האקלים והחליטו לנצל את ההזדמנות לקטיפת פירסום קל, מתוך ידיעה שמישהו בתקשורת כבר יהדהד את ה"הודעה הרשמית" שלהם. חבל, פעם זו הייתה חברה רצינית.




אין תגובות: