9 בפברואר 2010

הקומבינות של פצ'אורי


מאמר ארוך בניו יורק טיימס מספר על הקומבינות וניגודי האינטרסים של ראש ה IPCC – פצ'אורי.

כאשר הוא התמנה לראש ה IPCC בשנת 2002 הוא ייסד מכון יעוץ בניו דלהי בשם TERI (מכון לייעוץ בנושאי אנרגיה) והוא עומד בראש מכון זה עד היום. המכון נוסד בסיוע חברת TATA – החברה התעשייתית הגדולה בהודו.

ראג'נדרה פצ'אורי אינו מקבל משכורת מהאו"מ על עבודתו ב IPCC הנעשית ב"התנדבות". (אין פירוט על חשבון ההוצאות שהוא כנראה כן מקבל). לעומת זאת פצ'אורי נותן ייעוץ לחברות רבות, וגובה סכומים הנעים בין עשרות למאות אלפי דולרים, אבל הוא טוען שהכסף לא הולך לכיסו אלא רק למכון TERI שהוא עומד בראשו. (זה מזכיר קצת את העמותה "דרך צלחה" של צחי הנגבי...). הוא מקבל משכורת של 50 אלף דולר לחודש מ TERI. (על שווי החברה TERI שבבעלותו אין העיתון כותב).

הייעוץ שהוא נותן אישית – הוא לרוב בנושאי אנרגיה, וליתר דיוק – איך להרוויח מסחר במכסות פליטה, איך להנדס את מספרי הפליטות כדי להפיק רווחים.

מצד שני המכון שלו TERI גם זוכה במענקי מחקר ממקורות שונים כמו האיחוד האירופי, בנושאי אנרגיה וסביבה.

מתעורר חשד חמור שדוחות ה IPCC מושפעים מהרצון לקדם את העסקים האישיים של פצ'אורי. קוראים לזה: ניגוד אינטרסים. אתה לא יכול להיות יועץ מדעי המתיימר להפיץ אמת מדעית אובייקטיבית, וגם, במקביל להרוויח מהמסקנות של הדוחות של ה IPCC .

פצ'אורי מביא לקטע של המדע את הסטנדרטים המושחתים של האו"מ ושל הארצות ה"מתפתחות".

אני הבעתי לא פעם את דעתי האישית שהאו"מ והאמת לא הולכים ביחד.

רבים בעולם קוראים להתפטרותו של חתן פרס הנובל פצ'אורי, אך הוא מתעקש שכול פעולותיו תקינות, והכול בסדר. כנראה שהכול בסדר לפי הסטנדרטים שהוא רגיל אליהם...

עוד דבר מעניין בפרשה הוא שהמאמר מתפרסם בעיתון ניו יורק טיימס שהוא לא עיתון שמרן, ולא עיתון ספקן-אקלים (בלשון המעטה). הטון בעיתונות השתנה. כעת הם נותנים פתחון פה לספקנים ידועים כמו הלורד מונקטון או רוג'ר פילקה הצעיר, המביעים את עמדתם במאמר, לצד תומכי פצ'אורי.

אני, אישית, איני קורא לפיטורי פצ'אורי. אני קורא לפירוק ה IPCC. האו"מ אינו המוסד המתאים לבירור אמת כלשהי, ובודאי וודאי – לא אמת מדעית. האו"מ מוסד פוליטי מושחת, הנשלט בידי מושחתי העולם. האמינות של האו"מ היא בדיוק אפס, בכול הנשואים. פרשת פצ'אורי לא יכלה כלל להתגלגל אחרת מאשר התגלגלה.

יעקב

5 תגובות:

איתמר אמר/ה...

הוא חתן פרס נובל ? על שום מה ?

אנונימי אמר/ה...

אל גור המציא את האינטרנט ופצ'אורי המציא את ההתחממות הגלובלית...:)

יעקב אמר/ה...

הוא קיבל את פרס נובל בשם האיגרון IPCC לו הוענק הפרס.
כפי שפרס נובל לשלום הוענק בעבר עבור מעשי טרור (לעראפת), פרס נובל לשום הוענק הפעם על תעמולה.
זה יותר טוב מהפרס האחרון שהוענק לאובמה על שום דבר.

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על אירגון הבריאות של האו"ם, WHO ?

יעקב אמר/ה...

אין לי דעה על ה WHO. לא חקרתי בנושא.
הרבה אנשים מניחים מראש שזה דבר טוב. בריאות זה טוב, לא? בריאות עולמית? נהדר, לא?
האם אתה (אנונימי - למה אתה לא משתמש בשם?) האם אתה יודע משהו על ה WHO ?
הרבה מניחים שזה אירגון טוב ומועיל בלי לדעת עליו כלום. אני מנחש שתמצא שחיתות בלי סוף גם שם. אבל זה סתם ניחוש, אני לא יודע.