3 באוגוסט 2010

איפה הנפט במפרץ ההמשך....


כפי שכתבנו לפני מספר פוסטים, עכשיו גם העיתונים הגדולים מתחילים לגלות כי הם הגזימו בצורה פרועה בתיאור הקטסטרופה של דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. המגזין טיים מפרסם כתבה בה מצוטטים מומחים בתחומי האקולוגיה, הזיהום והטיפול בניקוי דליפות המסבירים כי אין שום עדות לכך שדליפת הנפט של BP הינה "האסון הסביבתי הגדול ביותר מולו ניצבה אמריקה מעולם" כדברי הנשיא הירוק אובמה.

ההערכות הטובות ביותר להיקף הדליפה היו כי היא היתה בהיקף של כ-100 מיליון גאלון של נפט שזרם למימי מפרץ מקסיקו, גוף המיים של המפרץ מכיל כ-643 קוואדריליון גאלונים. לכן הנפט שהוזרם כתוצאה מהתאונה של BP ידולל, בסופו של דבר, לרמה של יחידות בודדות למיליארד, כמות שקשה לזהותה. כמובן שיש מקטעי חוף ואיזורים שיפגעו משפכי נפט שלא דוללו, אך נראה כי אין מדובר באסון אקולוגי בסדר הגודל שאותו הציגו הפוליטיקאים והעיתונים.

"ההשפעה היתה הרבה הרבה יותר קטנה ממה שכולם חששו" אומרת הגיאו-כימאית ג'קלין מישל, העובדת מטעם הממשל בתיאום עבודות הניקוי בחוף לואיזינה.









6 תגובות:

איל אמר/ה...

אין קשר לנפח המים במפרץ. הנפט צף על פני המים ולכן השפעתו תהייה רק בחלק העליון של גוף המים.
מה שכן, כבר מזמן דיברו על כך שרוחות וגלים יפזרו את הנפט באופן יעיל ולכן הנזק יהיה רק מהכמויות שהגיעו עד לחוף.

בועז אמר/ה...

אחד המומחים המצוטטים בכתבה מתאר בפירוש תהליך התמוססות שקיים ולכן לנפח גוף המים יש חשיבות.

First, the Deepwater oil, unlike the black glop from the Valdez, is unusually light and degradable, which is why the slick in the Gulf is dissolving surprisingly rapidly now that the gusher has been capped.

Read more: http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,2007202,00.html#ixzz0vXQCb8C9

יעקב אמר/ה...

מפרץ מקסיקו גדול מאד, אכן, אבל כתם הנפט לא התפרץ באופן שווה בכול המפרץ, אלא נקודתית, במקום מסוים, כ 80 ק"מ מהחוף של לואיזיאנה, ולכן, במקום זה, הריכוז המקומי היחסי הרבה יותר גדול.
יחד עם זאת, כפי שמדווח באותם עיתונים "ירוקים" שהגזימו קודם, הקינות על אסון נוראי היו מוגזמות. לא בטוח ש BP תתאושש, אבל הטבע במפרץ מקסיקו כן.

יאיר אמר/ה...

אז זהו,שלא.
הכמות שנשפכה לים באסון של אקסון ולדז התפרצה בערך כל חמישה ימים לים באסון במפרץ מקסיקו.

אז ההערכות הכי פסימיות היו שהאזור יתאושש לאחר 20 שנה. עברו 20 שנה וצוות חוקרים מאונ' קרולינה בדק את העניין ומצא שההשפעות נמשכות עד היום.
זה שלא ניתן לראות כתמים ענקיים של נפט במפרץ מקסיקו עכשיו, אחרי שבי.פי פיזרה חומרים כימים שגורמים להתמוססות הנפט, לא אומר שהם לא שם.
כשמסתכלים מתחת לפני הים התמונה שונה לגמרי -
http://www.nytimes.com/2010/05/16/us/16oil.html?_r=1
http://www.huffingtonpost.com/2010/05/27/gulf-oil-spill-new-plumes_n_591994.html

כמובן לא נשכח שהחומרים הללו מאפשרים לבעלי חיים לספוג בצורה קלה יותר את הנפט לגופם מה שפוגע קשות במערכת החיסונית וגורם לבעיות רבייה.
צילום אווירי לא תמיד מספר את כל התמונה.

ולסיום, לצטט את יעקב -
"לא כול שטות שכותבים באינטרנט, גם אנשים בעלי תארים, היא אמת ויציב."
(בהתייחס לפוסט הקודם - "אמא טבע עושה את עבודתה", אמר אד אוברטון, פרופסור למדעי הסביבה מלויסיאנה)

יעקב אמר/ה...

אינני יודע כעת מה באמת השפעת כתם הנפט במפרץ מקסיקו. דו"ח מדעי, שהופץ רשמית על ידי ממשלת ארה"ב אומר שהנזק לא כול כך גדול כמו שפחדו. יכול להיות שזו אמת ויכול להיות שלא.
זה לא "כול שטות שכותבים באינטרנט" - זה דו"ח מדעי, שכתבו מדענים ידועים, בגיבוי ממשלת ארה"ב ומשרד איכות הסביבה שלה. יכול להיות שהוא אינו אמת, אבל זה לא "כול שטות שמפרסמים באינטרנט".
גם אתה לא יודע מה מידת הנזק האמיתית. גם אלה שפוחדים שהנזק גדול מהמשוער אינם פוחדים על סמך ידיעה אלא על סמך ניחוש וחששות בטן.

בקרקעית מפרץ מקסיקו מבעבע נפט כול הזמן, בצורה טבעית, מסדקים טבעיים בקרום כדור הארץ. במשך מיליוני שנים התפתחו שם בקטריות הניזונות מהנפט (שהוא חומר אורגני) ומפרקות אותו.
זה לא בלתי סביר להניח שגם הנפט שדלף כעת, בכמויות הרבה יותר גדולות, יתפרק עם הזמן, בעזרת בקטריות אלה.
אין בסיס מיוחד לנבואות השחורות, או - נאמר - הנבואות השחורות היו מוגזמות.

אנונימי אמר/ה...

אני מכבד מאוד את הבלוג שלך.

אבל בנוגע למפרץ מקסיקו - שאתה טוען שזה כלום :
אתה טועה בגדול

לא רק הדו"ח וצילומי הלווין על עצירת הלופ קורנט מהמדען האיטלקי

אלא גם בנוגע לכמות הזיהום שיש
הממשל משקר במצח נחושה

מדענים מאוניברסיטת ג'ורג'יה - 80 אחוז מזיהום הנפט קיים

השימוש בכל החומרים הרעילים שבי.פי השתמשו רק גרם לנפט לשקוע


Report concludes that nearly 80 percent of oil from Gulf spill remains

A report released today by the Georgia Sea Grant and the University of Georgia concludes that up to 79 percent of the oil released into the Gulf of Mexico from the Deepwater Horizon well has not been recovered and remains a threat to the ecosystem.
The report, authored by five prominent marine scientists, strongly contradicts media reports that suggest that only 25 percent of the oil from the Deepwater Horizon oil spill remains.

“One major misconception is that oil that has dissolved into water is gone and, therefore, harmless,” said Charles Hopkinson, director of Georgia Sea Grant and professor of marine sciences in the University of Georgia Franklin College of Arts and Sciences. “The oil is still out there, and it will likely take years to completely degrade. We are still far from a complete understanding of what its impacts are

http://www.uga.edu/news/artman/publish/100816_Sea_Grant.shtml