1 בפברואר 2011

אנרגיה אטומית בארה"ב, בפעם אחרת.



השימוש באנרגיה הגרעינית בארה"ב הוא במצב גסיסה. מאז תקרית three mile island, ב 1979 לא אושרה לבניה אף תחנת כוח גרעינית חדשה, ובנייתן של כ 50 תחנות שכבר אושרו בוטלה.
תקרית טרי-מייל (בתמונה) הייתה חמורה, ליבת הכור הותכה, כלומר הכור נהרס כליל. התקרית נבעה משילוב של כשלים בציוד, ציוד בקרה לקוי וצוות מפעילים לא מאומן שלא הגיב מהר מספיק לתקלה. הסכנה לזיהום רדיואקטיבי של הסביבה הייתה גדולה, אך בסופו של דבר הוכח שהקרינה שדלפה מהכור הייתה מעטה, ולא סיכנה את האנשים. כ 100 אלף נשים וילדים פונו משטח ברדיוס 10 מייל מהכור, בהוראת המושל, ליתר בטחון, אך צעד זה התברר כבלתי נחוץ. בסופו של דבר לא נפגע איש בתקרית זו ולא היו שום סימנים לתוספת תחלואה בסרטן של תושבי האזור.
כעת יש בארה"ב 104 תחנות כוח גרעיניות בפעולה, המספקות כ 20% מהחשמל בארה"ב. כולן "זקנות", אבל בלית ברירה, הוארך רישיון התפעול שלהן מעבר ל 40 השנה הראשונות שהיו מתוכננות.

המצב כעת בארה"ב הוא כזה: בנאום מצב האומה ב 20 לינואר הכריז הנשיא אובמה שתחנות גרעיניות חייבות להיות חלק מהפתרון למעבר לייצור 80% מהחשמל מאנרגיה נקייה (ללא פד"ח) עד 2035. כלומר – האנרגיה הגרעינית קיבלה הכשר, ואובמה הצהיר על כוונה לעזור לבניית תחנות חדשות.
כבר בשנת 2005 הועבר חוק אנרגיה המעודד תחנות גרעיניות ומציע להן ערבויות ממשלתיות למימון ההשקעה האדירה. עד שנת 2008 צצו 15 פרויקטים לתחנות גרעיניות חדשות שהגישו בקשות רישוי, ההרגשה הייתה אופטימית.
האופטימיות הייתה מוקדמת מדי. 15 הפרויקטים נמוגו ונעלמו. כעת יש שני פרויקטים שנמצאים בתהליך בחינת בקשת הרישוי שלהם. עוד לא ברור מתי יחלו בבנייתם. שאר הפרויקטים בוטלו, שותפים נסוגו מהכוונות או לא השיגו מימון. ה"מכשלה" העיקרית הוא הגז החדש שהתגלה בארה"ב בכמויות גדולות. מחירו הזול של הגז הופך את התחנות הגרעיניות לבלתי כדאיות.
לא ברור אם, ומתי יכנסו תחנות חדשות לפעולה בארה"ב.
בעולם – האומה היחידה שיש לה תכנית רצינית לבנייה של כמה עשרות תחנות גרעיניות בעשורים הקרובים היא סין. שאר העולם בונה תחנה פה, תחנה שם, לא כמות רצינית.
יעקב

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

phentermine 37.5 order phentermine online doctor - order phentermine on line

אנונימי אמר/ה...

phentermine without prescription can you buy phentermine - buy phentermine online yahoo answers