31 בינואר 2011

המט-אופיס משקר.


ה  Met office – השרות המטאורולוגי הבריטי מיואש.
התחזיות שהוא מפרסם לא מצליחות לו. המט אופיס מאמין באדיקות בתיאוריית ההתחממות הגלובאלית ופועל נמרצות להפצתה ול"הסברתה". הוא גם מנפיק תחזיות עונתיות, על פי מיטב המודלים האקלימיים המדעיים, הרצים על סופר-מחשבים, מהגדולים בעולם, שהוא מפעיל.   התחזיות נועדו בין השאר לשמש בסיס להכנות לחורף של הממשלה.
שלושת החורפים האחרנוים היו קשים במיוחד בבריטניה, האחרון היה החורף הכי קשה וקר בעשרות השנים האחרונות. הם היו קשים גם בשביל המט-אופיס. המט-אופיס הפיץ, כול הזמן תחזיות על חורף מתון וחם. גם בקיץ 2009 הפיץ המט-אופיס תחזית לקיץ חם מן הרגיל, ויצא קיץ מהקרים שהיו.

זו למשל מפה מאתר המט אופיס, עם התחזית לחודשים נובמבר-דצמבר-ינואר, שפורסמה באוקטובר 2010. התחזית מראה בבירור סיכוי גדול לחורף חם.
משרדי הממשלה וראש עריית לונדון התלוננו על כך שהתחזיות של המט-אופיס מטעות, והן הסיבה לחוסר המוכנות שלהם לחורף. בבריטניה היו שיבושים קשים בגלל השלג, הרשויות לא היו מוכנות עם מספיק מפלסות לפינוי שלג ומלח לפיזור על הכבישים. כבישים ושדות תעופה נסגרו והחיים השתבשו קשות. חברי פרלמנט דרשו לחקור את הכשלונות השיטתיים של המט-אופיס.
רוג'ר חארבין הוא הכתב לענייני מדע ואקלים של ה BBC. הוא מאמין גדול בהתחממות הגלובאלית (חממיסט) וחבר טוב של המט-אופיס. הוא פירסם ידיעה כאילו המט אופיס הנפיק תחזית סודית למשרד הקאבינט בבריטניה, המתריעה על חורף קר במיוחד, שמשרדי הממשלה התעלמו מהתחזית, ושהתחזית לא הייתה לפירסום ברבים.
בלוגרים קפצו על המציאה ודרשו מהקבינט ומהמט-אופיס לפרסם את כול המסמכים הנוגעים לתחזית זו, על פי חוק חופש האינפורמציה. משקיבלו את המסמכים התברר שלא דובים ולא יער. המט-אופיס לא הנפיק התרעה סודית על חורף קר, אלא התרעה מנוסחת בצורה מעורפלת, המדברת בעיקר על סיכוי גדול יותר לחורף חם.
האמת היא זאת: המט-אופיס מנפיק תחזיות על פי המודלים, והמודלים מוטים על פי האמונה שלהם בהתחממות הגלובאלית. האמונה הזאת גורמת להם לפעול בצורה לא מדעית, לא אובייקטיבית, ולהכשל בתחזיות מנותקות מהמציאות. אח"כ הם מנסים לכסות את אחוריהם בסיפורי בדים על תחזיות סודיות. החממיסם מעביר אותם על דעתם.
יעקב

אין תגובות: