21 בינואר 2011

צרות סולאריות גם בצרפת


גם בצרפת יש צרות עם אנרגיה סולארית. בלומברג (סוכנות לידיעות כלכליות שנוסדה על ידי ראש עירית ניו יורק) לא מדווחת על צרות טכניות, רק על צרות כלכליות.
גם בצרפת, כמו בגרמניה קיים תעריף הזנה מובטח לאנרגיה סולארית, ששיעורו 546 אירו למגאווט-שעה, לעומת מחיר חשמל רגיל של 55 אירו. המחיר הזה משולם על ידי EDF – חברת החשמל הממשלתית הצרפתית והוא גורם לגרעונות גדולים בחברה זו. תוספת המחיר לחשמל שהוטלה על כול הצרכנים בצרפת, למימון החשמל המתחדש, לא היתה בשעור מספיק ולא כיסתה את הגרעון.
בגלל המחירים האסטרונומיים שממשלת צרפת הבטיחה, הפכה ההתקנה של פאנלים לעסק כדאי. על כול רפת ואסם בצרפת צצים פאנלים, ורבים בונים רפתות בשביל לשים פאנלים על הגג, ולא טורחים להחזיק פרות.
ממשלת צרפת כבר הורידה פעמיים את המחיר המובטח, ולאחרונה החליטה על השעיה בהתקנת פאנלים נוספים לזמן של שלושה חודשים, עד שימצאו פתרון תקציבי. "לא שיערנו שזה יקרה, קשה לתאר מה עצומה הכמות של הפאנלים שהותקנו וממשיכים להתקין." אמרה חברת בית הנבחרים מישל גונו. EDF קיבלה דרישות, בקצב של 3000 ליום, לחיבור פאנלים חדשים לרשת. יחד עם זאת מדברים בצרפת על יעד של 5400 מגאווט שהיו מתוכננים עד שנת 2020 אבל צפויים להיות מותקנים כבר בסוף 2011. זאת לעומת 30000 שעליהם מדברים בגרמניה... צרפת מפיקה את מרבית האנרגיה שלה מתחנות כוח גרעיניות, כך שהחשמל הסולארי לא ממש נחוץ שם בכלל. כידוע, תחנת כוח גרעינית לא ניתן להשבית ולהתניע לפי הקפריזות של השמש. כול הסיפור של הפאנלים הסולאריים בצרפת נובע לא מהצורך באספקת חשמל, אלא מהרצון לדבוק באופנה.
יעקב

תגובה 1:

Tomer Iserovitch אמר/ה...

סבסוד של כל תחום ע"י הממשלה הוא רעה חולה כי זה תמיד חוזר בהפוכה והאזרחים משלמים יותר במקומות אחרים (מיסוי על דלק לדוגמא או מעמ).