1 ביוני 2011

אנרגיה גרעינית בשוויץ – הסוף.



לשוויץ יש 5 כורים גרעיניים ב 4 אתרים. הם מפיקים כ 40% מהחשמל של שוויץ, 55% מהחשמל מופק מאנרגיה הידרו – מפלי מים, שבהם התברכה שוויץ. רק כ 5% מתחנות כוח רגילות, פחמיות.
לפני התקלה בפוקושימה הוגשו 3 בקשות חדשות להקמת תחנות כוח גרעיניות נוספות, בשנת 2008. ממשלת שוויץ החליטה השנה, אחרי פוקושימה, להקפיא את תהליכי הרישוי. עכשיו היא החליטה לא לחדש את הרישיונות של התחנות הקיימות, ולסגור אותן כאשר יגיעו לגיל 40 וכמה שנה ויפוג תוקף הרישיון המקורי.
ההחלטה התקבלה בממשלת שוויץ, בה יש 7 שרים, 4 נשים ו 3 גברים. 4 הנשים הצביעו בעד הסגירה, 3 הגברים נגד. ההחלטה עדיין זקוקה לאישור הפרלמנט וכנראה תעמוד למבחן של משאל עם. בשוויץ נוהגים לקיים משאלי עם בכול נושא, מקטן ועד גדול. כבר היו  6 משאלי עם, במרוצת השנים, על נושא האנרגיה הגרעינית. מתנגדי הגרעין העלו פעם אחרי פעם הצעות לסגירת התחנות, ופעם אחרי פעם הן נדחו, ברוב של 55-45% או 65-35% .
הסגירה של התחנה האחרונה אמורה להתרחש בשנת 2033, עד אז יזרמו עוד הרבה מים בריין.
יעקב


3 תגובות:

פרדי בן-זאב אמר/ה...

תנועת החזרה למערות פועלת במרץ...

אנונימי אמר/ה...

אני לא חושב שהחזרה למערות תקרה כל כך מהר. לדעתי ממשלת צרפת תנצל את ההזדמנות ותהפוך ליצרן החשמל מספר אחד באירופה (החשמל של שוויץ עדיין יהיה גרעיני, אבל הוא יבוא מדרום)

אורי ירון אמר/ה...

קבלו תזכורת לפוקושימה פורסם ב CNN . מסתבר שסמוך לקריסת הכורים בחודש מרס שלושה מהכורים עברו התכה מלאה כפי שכתבתי כאן בוויכוח ההוא בחודש מרס. בזמן שכותב הבלוג המעיט בערך הנזק ועדיין דוחף בכל הכוח אג'נדה של תחנות גרעיניות.
בעוד שכאן בבלוג ניתנה דוגמה לתחנה פחמית נקייה ברמה של גז טבעי שהוקמה ביפן.
מחצבי הפחם הם ענקיים ויכולים לתת פתרון לשנים רבות עד שישוחרר הסוד השמור מכולם של אנרגיה חופשית נקייה וללא עלות. אז זה הלינק ל CNN תיהנו.

http://edition.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/06/06/japan.nuclear.meltdown/index.html?eref=rss_topstories&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+rss%2Fcnn_topstories+%28RSS%3A+Top+Stories%29&utm_content=Google+International