6 בנובמבר 2015

ההנחות המוקדמות ביחס לאפשרות ההפקה של אנרגיית רוח מוטעות

© Drenaline/CC-BY-SA-3.0

מכון מקס פלאנק פירסם בספטמבר השנה ממצאים חדשים הכוללים את ההשפעה של הטורבינות המותקנות בפועל (החלשה של עוצמת הרוח על ידי הטורבינות עצמן). על פי הפרסום עולה כי הערכות שהתבססו על הערכות הסוכנות הסביבתית הפדרלית הגרמנית משנת 2013 שגויות במידה חריפה של  כ-85%.

הערכת הסוכנות הגרמנית היתה כי ניתן להפיק כ-7 וואט למטר מרובע של חוות רוח, ממצאי מכון פלאנק מראים כי התפוקה בפועל עומדת על 1.1 וואט למטר מרובע.

אל המסקנות הללו הגיע צוות חוקרים בינלאומי ברשות מדעני המכון שחקר חוות רוח בקנזס (ארה"ב) הנחשבת מדינה עתירת רוחות. הממצאים הראו כי ככל שנוספות יותר טורבינות לחווה גם גוברת האאטה של מהירות הרוח. 

ממצאים אלו משליכים על התוכניות ההזויות של ממשלת גרמניה להקים עוד טורבינות רוח עד להיקף של כיסוי כ-14% משטח גרמניה ולהגדיל את התפוקה מ-39 מגאוואט שהיו מותקנים בשנת 2014 לתפוקה של 1,400 מגאווט. בהנחה שהחישובים עליהם נסמכה התכנית שגויים בכ-85% ברור כי מדובר על פאנטזיה שתפיק רק הרס וביזבוז כספים.

תודה ליוני ששלח (ותיזכר) את המאמר.

בועז

תגובה 1:

יעקב אמר/ה...

זו תופעה ידועה ועיקבית: תחנות הרוח ולוחות השמש מפיקים תמיד, בפועל, פחות מאשר חישבו ותכננו. לפני שמקימים מתקן מצהירים שהוא הולך להפיק XXX קילווט חשמל. אחרי שמקימים אותו מתברר שהוא מפיק רק חצי או שליש מהכמות "המתוכננת".