21 בפברואר 2016

התערבות נגד פאריס


ד"ר פטריק מור(Moore)  הוא אקולוגי (פעיל ירוק) שהיה ממייסדי ארגון גרינפיס וחבר בגוף המנהל שלו, במשך 15 שנים, עד שנת 1986. הוא פעל במסגרת גרינפיס נגד ניסויים גרעיניים, אולם פרש ממנו כאשר חלה הקצנה בגרינפיס והם החלו להלחם נגד כול פיתוח כלכלי ותעשייתי – כלומר נגד רווחת האנושות.

ד"ר פטריק מור מציע התערבות (או הימור) נגד רוח הסכמי פאריס. כזכור הכריזו החסידים הירוקים על הסכמי פאריס מדצמבר 2015 כ"הסכם היסטורי, התקווה הטובה ביותר להצלת כדור הארץ". אם ככה, כול חסידי ההסכם הנלהבים בוודאי מאמינים שהוא יביא לירידה בפליטות הפד"ח הנוראיות שהורסות (לדעתם) את כדור הארץ. לאור זאת מציע מור את ההתערבות הבאה: הוא מוכן להתערב על 100,000 דולר שהפליטות העולמיות של פד"ח תהינה גבוהות בשנת 2025 מאשר היום. מי שמאמין שהסכם "ההיסטורי" בפאריס (או כול מדיניות אחרת) יביא לירידת הפליטות ב 10 השנים הבאות – שיקום. אף אחד לא הסכים עד כה להיענות לאתגר ולהתערב.

ד"ר מור מכחיש שהפד"ח הוא מזהם, והספקן בקשר להתחממות שהוא עלול לגרום. אקלים כדור הארץ התחמם מעט מאז שיא "עידן הקרח הקטן" בערך לפני 300 שנה. "בני האדם לא גרמו להתחממות ולסיום עידן הקרח הקטן, וספק אם בני האדם תרמו הרבה להתחממות הקלה של 50 השנים האחרונות" אומר מור.

יעקב

אין תגובות: