9 בפברואר 2016

אירופה מתעייפת מהאנרגיה הירוקה


אירופה קפצה בראש על השקעות גדולות ו"שאפתניות" באנרגיה ירוקה (שמש ורוח). בשנת 2004 (עת החלו ההשקעות) הפיקה אירופה כ 14% מהחשמל ממקורות מתחדשים (קרי סכרים הידרואלקטריים שהוקמו במרץ החל משנת ה 1950, כי הם מפיקים חשמל בזול). ב 2013 הם הגיעו לכ 25% - כלומר הרוח והשמש הפיקו כ 11% מהחשמל.

אבל, בשנים האחרונות ארצות רבות קיצצו בסובסידיות, ולכן בהשקעות ברוח ושמש. האירופים התעייפו, ואולי גם הבינו שזה לא מוביל לשום מקום.

אנו רואים בגרפים את הירידה בהשקעות באירופה, יציבות (העדר עלייה) בארה"ב, ורק בסין יש עלייה בהשקעות באנרגיה ירוקה. מי שחושב שהסינים ממש התאהבו באנרגיה ירוקה טועה. הבעיה של הסינים היא שהם בנו יותר מדי מפעלים לפאנלים סולאריים בהשקעה עצומה, וכעת, כאשר יש ירידה בביקוש באירופה, נמצאים בתי החרושת בסין בסכנת סגירה. התמיכה של ממשלת סין בפאנלים סולאריים מיועדת, בין השאר, להציל את המפעלים היצרנים של הפאנלים.

בשנת 2010 השקיעה אירופה 120 מיליארד דולר באנרגיה מתחדשת, ב 2014 רק 57.5 מיליארד. כעת כול התקוות של ההשקעות הירוקות מתרכזות בסין, שהחלה בחגיגת הסובסידיות והיעדים מאוחר יותר אבל היא השחקן הגדול כעת. נשאר עוד לראות מתי הסינים יתעייפו גם כן.
(ראו גם קטע זה מ 2013).

יעקב

3 תגובות:

אבישי אמר/ה...

שיתעייפו. הם נמצאים כבר בחובות עצומים ליצרני חשמל הבלוף, כנראה מעל טריליון אירו.

יעקב אמר/ה...

אתה מתכוון שלסינים יש התחייבויות ל 20 שנה לתעריך קבוע ליצרני חשמל סולארי (בעלי המתקנים הסולאריים) בסין ? אכן יש להם...

אבישי אמר/ה...

לא, האירופאים. אירו כתבתי.