26 בינואר 2017

השקעה בחשמל ירוק בירידה.

ההשקעה העולמית בחשמל ירוק (רוח ושמש) ירדה הירידה הגדולה מתמיד ב 2016, כשההשקעות ביפן ובסין נפלו. ההשקעה העולמית נפלה ב 18% לעומת שיא ההשקעה ב 2015, והייתה 287.5 מיליארד דולר. בכול זאת, אומר "בלומברג" ס"ה כמות החשמל הירוק (משמש ורוח) שמחובר לרשת גדל ב 19% בשנת 2016.

צריך לזכור שהמונח "כושר ייצור מתחדש", לפי השימוש השגרתי, מגלם בתוכו שקר. השקר הוא כאשר אתה סופר "כושר ייצור נומינלי" של שמש ורוח כ"כושר ייצור". זה "כושר ייצור" רק כאשר השמש זורחת או הרוח נושבת, משהו בין 10% ל 25% מהזמן, ולא כושר ייצור אמתי (כמו פחם או גז) – שעובד מתי שאתה מדליק אותו (לפי הצורך). בכול אופן, ממשיך "בלומברג" (הירוק) להגיד כי הייתה ירידה במחירי המתקנים של השמש והרוח, ולכן, כושר הייצור (התיאורטי) שהותקן ב 2016 לא היה קטן מזה של שנים קודמות באותו שיעור שירדו ההשקעות במונחים של ערך דולרי.


ההשקעה ב 2016 הייתה, לפי ההערכה, קטנה ב 40% לעומת הדרושה כדי להשיג את היעדים הנעלים שהוסכם עליהם בוועידת פאריס. נזכור, שיעדים אלה, גם אם יושגו (ואין סימנים לכך), תרומתם למניעת ההתחממות הנוראית תהיה כול כך קטנה שלא ניתן יהיה להבחין בה או למדוד אותה.

ההשקעה בארה"ב ירדה ב 7%, ובאירופה עלתה ב 3% - זאת הודות להשקעה בטורבינות רוח בים. אבל – טורבינות רוח אלו עולות בערך פי 3 מאשר טורבינות ביבשה, כך שההשקעה הגדולה בהן לא משקפת גידול מקביל בחשמל המופק. בקיצור גדל הבזבוז של הכסף. למה בונים בים? כי הציבור מתנגד להצפת היבשה ושטחי הטבע במפלצות רוח תעשייתיות רועשות שקוטלות ציפורים והורסות את הנוף.

ההשקעה בסין ירדה ב 26% והייתה כ 90 מיליארד דולר, וביפן הייתה ירידה של 43% ל 22 מיליארד דולר.
האנרגיה הירוקה (חשמל ושמש) נמצאת, לדעתי, בירידה. המדינות שצצלו לתוכה בקפיצת ראש, בארה"ב ואירופה, התעייפו. הן השקיעו המון כסף עד כה, והתוצאות זעירות עד זניחות. לאט, לאט מתחילים להבין, על בשרם, שרחוק לא יגיעו עם האנרגיה הירוקה. עד כה רק אחוזים בודדים מהאנרגיה באה ממקורות ירוקים, וירידה בפליטות לא כול כך מתרחשת.

על עלילות ההשקעה הרוחנית בסין – בפוסט הבא.




אין תגובות: