1 באוגוסט 2017

ראשי רשויות מתריעים ממפגעי הטורבינות.


ממשלתנו מתעקשת לחקות בתכניות מזיקות מחו"ל, ולהיגרר אחרי האופנה, בלי לחשוב ולשקול בהגיון ולגופו של עניין. מדווח ערוץ 7:
כשלושים תכניות להקמת חוות רוח גדולות מקודמות היום בפריפריה, רובן באזור הצפון ושתיים מהן בדרום. בסה"כ מקודמות תכניות להקמת כ- 300 טורבינות ענק (120-180 מטר גובה), חלקן במרחקים של מאות מטרים ספורים מבתי מגורים ומבני תעשיה.
לפני ימים אחדים שיגרו שישה ראשי מועצות מכתב למשרדי הבריאות והגנת הסביבה בדרישה לקביעת תקנים שישמרו על בריאותם של התושבים ולמעשה ירחיקו את הטורבינות מישובים כל עוד אין די ניסיון בישראל בתחום זה.
בראיון ליומן ערוץ מתייחס ראש מועצת משגב, רון שני, ממובילי ההתנגדות להקמת הטורבינות סמוך לישובים, לסוגיה ולחששות העולים ממנה. כבר בפתח דבריו הוא מבהיר: "אנחנו לא נגד טורבינות. אנחנו רוצים לנקוט בזהירות כך שלא נפריע לבני האדם ולבעלי חיים".
על הנתונים הידועים עד כה ומעוררים את החשש בקרב ראשי המועצות, הוא אומר: "ככל שטורבינה גדולה יותר ההשפעה שלה גדולה יותר. טורבינה מייצרת רעש שנישא למרחקים גדולים ובמשך 24 שעות, היא מייצרת ריצוד כתוצאה מהבזקי אור השמש. כשזה קורה כל הזמן מול העיניים זה משגע אנשים. קיים גם רעש תת-קולי שמשפיע על הבריאות. מדובר ברעש שהגוף מגיב אליו גם אם אנחנו לא שומעים את הרעש הזה שנמצא בתדר נמוך מתדר ששומעים. מדובר ברעש שמגביר חשש לאפילפסיה, מחלות לב ועוד".
בנוסף לכל אלה מציין שני בעיה נוספת שעמה יש להתמודד והיא חסם בפני כיבוי אש. "בשריפות הגדולות האחרונות פינינו ארבעה ישובים ומי שכיבה היו טיסת הכיבוי שמהווה כיום הגורם המרכזי לכיבוי האש. במקום שבו יש טורבינות לא יטוסו מטוסים. מטוס הכיבוי צריך לרדת נמוך, וטייס נזהר ולא נכנס למקומות עם מכשולים מהסוג הזה".
אכן הטורבינות הן מטרד רציני לאנשים – הריצוד והרעש גורמים נזקי בריאות ממשיים. בגרמניה, למשל, מחייבים מרחק מינימלי של 1500 מ' מהטורבינה לבית הקרוב. באנגליה יש התנגדות גורפת לטורבינות, ולמעשה הפסיקו את הקמת הטורבינות ביבשה – דהיינו באזורים מאוכלסים – בגלל התנגדות התושבים. ארגון הבריאות העולמי WHO  פתח במחקר על נזקי הבריאות של הטורבינות.
בקשר לבעיית השריפות: זה לא רק שהטורבינות מפריעות להפעלת מטוסי הכיבוי – הבעיה יותר חמורה: הן נוטות להתפרק, ולהעיף חלקים בוערים שגורמים לשרפות. בכול טורבינה יש עשרות ליטרים של שמן חם ודליק. בנוסף – הטורבינות קוטלות ציפורים ועטלפים, ומזהמות את הנוף.


אין בטורבינות שום תועלת. בארצנו אין הרבה רוחות, וכאשר כבר יש רוח לפעמים, זה קורה (חלקית) בלילות כאשר הצריכה נמוכה והחשמל לא נחוץ. שימו לב לטורבינות בתמונה הראשונה – הן עומדות כי אין רוח 80% מהזמן.
על ממשלתנו להפסיק להתנהל כמו רובוטים, ולרדוף אחרי פנטזיות ירוקות. צריך ללמוד מחדש, כעת, את נושא הטורבינות ולהפיק לקחים מעשרות אלפי הטורבינות שנבנו בחו"ל, ונזקים שהן גורמות שם. צריך לחוס על התושבים בארצנו הקטנה והצפופה, ונטולת הרוח, ולמנוע את המפגע חסר הטעם הזה.
ולראש מועצת משגב, רון שני, אני אומר: תפסיק עם ההצהרות הצדקניות "אנו לא נגד טורבינות" רק לא בחצר האחורית שלנו, שיסבול מישהו אחר מהן. תלמד את הנושא ותגיד בפה מלא: "אנו נגד הטורבינות, הן שטות, אין בהן תועלת, הן פוגעות באנשים ובטבע".

יעקב   

אין תגובות: