29 ביולי 2017

טראמפ משנה כיוון באתנול


כתבנו רבות על טירוף המערכות המודרני, בו שורפים את המזון שלנו (גידולים חקלאיים, תירס) במכוניות (בתור דלק) במטרה להציל, כביכול, את כדור הארץ מהתחממות גלובאלית. זו לא מדיניות שגויה, זו מדיניות מטורפת על כול הראש. היא לא תורמת כלום להצלת כדור הארץ, אלא ההיפך: היא מגדילה את הפליטות של הפד"ח. והיא שורפת מזון וכסף. בכול זאת חוקי ארה"ב מחייבים את חברות הדלק להוסיף 19.28 מיליארד גלונים (72.3 מיליון מ"ק) של אתנול (מיוצר מתירס) לדלק למכוניות שנמכר בארה"ב. (חוקים דומים קיימים באירופה). האתנול מהווה כ 10% מהדלקים שנמכרים בארה"ב. החוקים בארה"ב גם מחייבים להגדיל כול שנה את כמות האתנול שבדלק.

הנשיא טראמפ וראשי סוכנות הגנת הסביבה EPA  שמינה גילו ניצוצות מאד קטנים של שפיות כאשר ניסו להקטין (במקום להגדיל) את כמות האתנול. לפי ההצעה שלהם ישתמשו בשנה הבאה ב 19.24 מיליארד גלון (במקום 19.28). זו ירידה אפסית מבחינה כמותית ובלתי חשובה, חשיבותה היא סמלית בלבד – זה שינוי מגמה, ובמקום להגדיל כול שנה את כמות האתנול כפי שמחייבות התקנות (המטורפות) שבתוקף כעת, מנסים לעצור את הרכבת, ולהקטין (מעט מאד) את הכמות בשנה הבאה.
בינתיים זו רק הצעה שעדיין לא התקבלה, אבל, כול סימן לבלימת אפשרית של הטירוף מבורך.
כמובן, כול מדיניות, נכונה או שגויה, יוצרת קבוצות אינטרסים שמתפרנסים ממנה. חקלאים רבים, ומפעלים רבים לייצור אתנול שהוקמו בשנים האחרונות בחסות החוקים, נלחמים מלחמת חורמה פוליטית להמשך צווי האתנול והסובסידיות שמהם הם מתפרנסים (על חשבון שאר תושבי ארה"ב).


יעקב

אין תגובות: