16 ביולי 2017

התנגדות לתחנות רוח בגרמניה


בפוסט הקודם חישבתי שכדי להגיע לתפוקה של 60% מהחשמל ממקורות מתחדשים, בגרמניה, נחוץ להכפיל את מספר טורבינות הרוח לעומת המצב הקיים היום.

בגרמניה מותקנות כיום כ 27,000 טורבינות רוח, אשר הותקנו במשך 20 השנים האחרונות בהשקעה של מאות מיליארדי אירו. הסיכוי שיתקינו עוד 27,000 טורבינות ב 20 השנים הבאות הוא אפסי. ההתנגדות של האנשים הולכת וגוברת ככול שיש יותר טורבינות בקרבתם וככול שהם מודעים יותר לעלות הגבוהה של הטורבינות ולנזק הסביבתי והבריאותי שהן גורמות.

במדינת צפון-ריין-ווסטפליה NRW, המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בגרמניה, נערכו בחירות בחודש מאי, והשלטון עבר מקואליציה של סוציאליסטים וירוקים לקואליציה הפוכה של הנוצרים דמוקרטים CDU  עם הדמוקרטים החופשיים FDP.

Wind energy opponents cheer Christian Lindner (photo) of the German FDP Free Democrats. Photo credit: Olaf Kosinsky (wikiberatung.de) Lizenz: CC BY-SA 3.0via Wikimedia Commons.

מנהיג מפלגת הדמוקרטים החופשיים (בתמונה) נבחר על מצע של התנגדות לתחנות הרוח והנזק הסביבתי שהן גורמות. מתוך ה 27 אלף טורבינות בגרמניה, 3345 נמצאות במדינה זו NRW.

עכשיו הוא התקין תקנות חדשות הקובעות שאסור להקים טורבינות במרחק קטן מ 1500 מ' מבתי מגורים, בגלל שזמזום המתמיד של הטורבינות גורם לנזקי בריאות לאנשים. פירוש הדבר – הסוף למרבית הפרויקטים של טורבינות חדשות. בלשון הדיווח: "זהו הסוף, למעשה, להתקנה של יערות הטורבינות".

בספטמבר יערכו בגרמניה בחירות כלליות. ההישג של הדמוקרטים החופשיים ב  NRW  שהושג במידה מסוימת בשל התנגדותם למפלצות הרוח, מדאיג את החסידים הירוקים, אשר חוששים שהתופעה תחזור בבחירות הכלליות.

התופעה חוזרת על עצמה בכול הארצות, ספרד, בריטניה, ארה"ב - ככול שמתקינים יותר טורבינות רוח, האנשים מודעים יותר לפגיעה הסביבתית ולנזקי הבריאות, וגם לחוסר התועלת, וההתנגדות גדלה. אין עתיד לטורבינות הרוח.

יעקב