30 ביולי 2018

פורנו-מאניה התחממות.


החממיסטים, וכול מיני נשמות טובות וטהורות אחרות מנסים להציל את כדור הארץ בכול האמצעים האפשריים. גם באמצעות שקרים. בקטע הקודם קראתי לזה "פרונוגרפיה של דובים".


היא פרסמה בנשיונל ג'יאוגרפיק את התצלום הנהדר הזה של דוב קוטב זקן, גוסס, וגם ווידאו שהפך וויראלי ונצפה 2.5 מיליון פעם, והפך לווידאו הכי נצפה אי פעם בנאשיונל גיאוגרפיק.

עורך בנאשיונל גיאוגרפיק לא יכול היה להימנע מהטפות מוסר שבלוניות ואופנתיות והוסיף את הכותרת: “This is what climate change looks like” – "ככה נראית ההתחממות הגלובאלית". זו לא הכותרת שהצלמת בחרה, אבל היא בהחלט הפיצה את הווידאו והתמונה במטרה לחזק ולהפיץ את המודעות להתחממות הגלובאלית.

כמובן, דובי הקוטב, כמו כול החיות והאנשים, מתים מסיבות טבעיות... אין שום הוכחה או רמז או אינדיקציה כולשהי שיש קשר כולשהו בין הדוב הזה להתחממות הגלובאלית (אם יש).

"התחממות גלובאלית הורגת באיטיות, ובדרכים עקיפות, על ידי אש בצורת, קור או רעב" אומרת קריסטינה מיטרמאייר. אז היא אומרת... היא מאמינה בזה אפילו.  ומה הקשר לדוב שבצילום? שום קשר. אבל הצילום נהדר והוא נותן הזדמנות להפיץ את האידאולוגיה היקרה לליבך...
הצלמת מודה כעת שהכותרת הייתה מטעה ומתנצלת, ונשיונל גיאוגרפיק הוסיפו התנצלות שלהם ומחקו את הכותרת.

בקיצור – לא דובים ולא יער... דובים מתים, לרוב, מזקנה כמו כול החיות והאנשים. דובי הקוטב אף מתרבים  ומשגשגים. אבל ההתחממות הגלובאלית הפכה למאניה, לאידאה-פיקס – שאי אפשר להימלט ממנה. כול מה שקורה בעולם זה "התחממות גלובאלית". מן שיגעון קולקטיבי.

יעקב

3 תגובות:

יעקב אמר/ה...

ייתכן ודובי הקוטב הם הייצורים היחידים בטבע שמתים מזקנה... ייצורים אחרים נטרפים על ידי חיות טרף כאשר הייצור נחלש בעת זקנה ומאבד את הכוח הדרוש כדי להתגונן או להימלט. דובי הקוטב חיים בסביבה שבה אין טורפים שמאיימים עליהם (חוץ מבני האדם).

אוכלוסיית הדובים אכן נפגעה בעבר על ידי בני אדם - עלי יד האסקימוסים שצדו אותם כדי להתקיים, ועל ידי ציידים תיירים שבאו לחפש ריגושים.
משנאסר באיסור חמור ציד הדובים - חזרה אוכלוסיית הדובים לגדול, וכעת אי"ה מצבם טוב.

וההתחממות הגלובאלי? לא קשור....

איל אמר/ה...

כדאי להוסיף שמחקרים טוענים שדובי הקוטב שרדו תקופה של כמה מאות עד אלפי שנים בהן לא היה כלל קרח בקוטב הצפוני בקייץ.
יש להם יכולת שחייה מעולה והם מסוגלים לשחות מאות קילומטרים(!) ולהיות ניזונים ממגוון סוגי מזון.
כיום מספריהם הגבוהים מתחילים להוות בעייה ביישובים צפוניים מכיון שאסור לצוד אותם והם נכנסים לאזורי המחייה של בני אדם בחופשיות.
בניגוד לתיאורים הרומטיים שלהם אלו מהחיות המסוכנות בטבע.

יעקב אמר/ה...

אם היה למשהו ספק עד כמה נושא שינוי האקלים אמתי וחשוב - די להסתכל לטענות השקריות בעליל של החממיסטים על דובי הקוטב כדי להבין את כול הנושא.