26 בנובמבר 2019

השמש והרוח אינם מספקים אנרגיה כמעט.


ריכוז גזי החממה הגיע לשיא חדש, מדווח ארגון המטאורולוגיה העולמי  WMOשל האו"מ.  הגידול בגזי החממה ב 2018 היה גבוה מגידול הממוצע בעשור האחרון, דבר שמראה שכול המאמצים לפעול נגד ההתחממות הגלובאלית הנוראית לא נשאו פרי. ה WMO אמר שהפער בין ה"יעדים" והמציאות הוא "בולט, והולך וגדל".



ה"מדענים" החממיסטים טוענים שהפליטות העולמיות חייבות לקטון ב 50% עד 2030 אחרת לא יהיה סיכוי למנוע התחממות מעבר ל 1.5 מעלות (ה"יעד" של הסכם פאריס).
פטרי טאלס, מזכיר ה WMO אמר: "אין שום סימן להאטה בגידול הפליטות, שלא לדבר על ירידה בפליטות, למרות ההתחייבויות של הסכם פאריס". זה ברור – הסכם פאריס כמו כול ההסכמים הוא סתם פטפטת סרק על יעדים בלתי אפשריים.

שלושה רבעים מההתחייבויות שהמדינות לקחו על עצמן בהסכמי פאריס רחוקות מלהספיק, כלומר – גם אם יעמדו בהתחייבויות זה לא ישיג את המטרה של מניעת התחממות מעבר 1.5 מעלות. מיותר לציין שאף אחד לא עומד בהתחייבויות. כלומר – זה לא שאין מתקינים לוחות שמש או טורבינות רוח, דווקא כן מתקינים ובקצב גדול. הבעיה היא שהם אינם משיגים קיטון בפליטות.


כולם אומרים "צריך להתאמץ יותר". בסדר. קל להגיד. אבל לא חשוב כמה יתאמצו – זה לא יעזור כי אין מקורות אנרגיה ללא פליטות. שמש ורוח הם אשליה, הם מספקים מעט מאד אנרגיה, ולא חשוב כמה יתקינו, זה לא יעזור בהקטנת הפליטות. זה לא שלא התאמצו עד עכשיו. עד עכשיו התקינו בכול העולם לוחות שמש בכושר ייצור של 638 GW, שפירושו: כ 2 מיליארד לוחות. 2 מיליארד!  כמו כן הותקנו אולי קרוב ל 200 אלף טורבינות רוח – בהשקעה  כוללת של מעל 2.5 טריליארד (אלף מיליארדים) דולרים. כול ההשקעות האלה הניבו אפס תוצאות מבחינת קיטון הפליטות. לעומת זאת, אם ימשיכו להתקין עוד כמות כזו בעשור הקרוב, בהשקעה דומה, ההישג בהפחתת הפליטות יהיה פעמיים אפס.

יעקב

תגובה 1:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

O.K.
אז רק אנרגיה גרעינית?...
או שמחכים למקור אנרגיה חדש שיגיע מהשמיים לאור כל הדיבורים על חייזרים ועב"מים בזמן האחרון?