13 ביוני 2021

תא"ל (מיל) מיכאל מייק הרצוג מתנבא על הפיכת ישראל למדבר

תת-אלוף (מיל) מייק הרצוג מכריז בכנס הדרכה לעיתונאים באונ' תל אביב (25.5)  כי אנו עומדים בפני משבר אקלימי "בטחוני-קיומי", ומסביר כי "ישראל תוך 50 שנה צפויה להיות כולה מדבר ".

תא"ל הרצוג שימש במגוון תפקידים בכירים המשפיעים על עיצוב מדיניות בישראל, ביניהם היה ראש החטיבה האסטרטגית באגף תכנון (אג"ת), המזכיר הצבאי לשר הביטחון שאול מופז וראש מטה שר הביטחון אהוד ברק.
לאחרונה הוא השתתף בנאום אורח במסגרת סדרת "מושג ירוק", שהופקה על ידי כתבת האקלים של עיתון הארץ בשיתוף אוניברסיטת ת"א. הסדרה האמורה להקנות לעיתונאים ידע על המחקר המדעי בנושא שינויי אקלים.
לאור ניסיונו המקצועי במיוחד כמי שאמון על תכנון אסטרטגי, מביך לגלות כי הוא הצטרף לאופנה של בכירים אחרים בעלי רקע צבאי והתגייס על מנת לזרוע בהלה אקלימית חסרת בסיס.
ציטוטים:

"מחקרים מדעיים  מצביעים על כך שהיום יותר אנשים בעולם מתים כתוצאה משינויי אקלים מאשר במלחמות".
"יש מחקרים שמצביעים על כך שתוך 30-50 שנה יהיו כאן (במזרח התיכון) אזורים שלמים שאי אפשר יהיה ליישב אותם וגם ישראל תוך 50 שנה צפויה להיות כולה מדבר, וגם צפויה להצפות של ערי החוף שלה על ידי מי ים".

לטענה זאת על הפיכת ישראל למדבר אין כל בסיס מחקרי. 

ראו כאן את דבריו, בדקה 01:30:

https://youtu.be/0aur8wnxMgw

לפניכם דו"ח השירות המטאורולוגי המציג את התחזית המדעית המעודכנת ביותר לגבי השפעות שינויי אקלים על המדבור ורמת המשקעים: "בתרחיש המחמיר, RCP8.5 , עיקר הירידה במחצית השנייה של המאה. עד אז השינויים צפויים להיות לא גדולים. בתרחיש המתון, RCP4.5 , במהלך המחצית השנייה של המאה דווקא תחול התייצבות בכמות המשקעים"

להלן תיאור התרחישים:



לפניכם הנתונים על ממוצע המשקעים בכל איזורי המדידה בישראל - בכל המקרים, גם תחת התרחישים הקיצוניים ביותר אין ירידה באחוזים המובילה לכמות הפחותה מ-200 מ"מ בשנה (הגדרת מדבר).


בסיום דברים תא"ל הרצוג מציין מלין כי: "במערכת הביטחון שממנה אני בה אין מודעות אמתית ואין עיסוק אמיתי בנושא הזה..."

מה שברור הוא שטוב שמערכת הביטחון, העומדת בפני אתגרים ביטחוניים אמתיים, אינה נערכת לתרחישים חסרי ביסוס.  מצער שהבמה שיצרה אונ' תל אביב והאקטיביסטים השותפים מטעים את העיתונאים שאמונים על עדכון הציבור במידע מהימן.

 

2 תגובות:

יעקב אמר/ה...

ונניח (בלתי מבוסס לחלוטין) שישראל תהפוך למדבר. מה ה"בטחוני" בבעיה זו? יכול להיות שזו בעיה ויכול להיות שלא (כנראה שלא) - מה לזה ולביטחון או למומחי ביטחון, קצינים בצבא?
זו בעיה מתחום אחר (אם בכלל). זה לא משהו שהצבא או מערכת הביטחון אמורים או יכולים לטפל בו. למערכת הביטחון יש, בלי עין הרע, מספיק משימות ממשיות ומוגדרות והלוואי שימלאו אותן, ודיינו.
אנו מקווים שכאשר מילא תפקידים חשובים במערכת הביטחון בעבר פעל ביותר שיקול דעת.

אשר פט אמר/ה...

https://extinctionclock.org/