15 במאי 2010

כול כך הרבה זיופים


למה יש כול כך הרבה זיופים בנושא מחקרי אקלים ? שאלה מעניינת.
הנה דוגמה אחרונה הנחשפת במאמר של בארי בריל, לשעבר שר מדע ושר האנרגיה בניו זילנד, כיום יו"ר "הקואליציה למדעי האקלים בניו זילנד".

הגוף הרשמי שמרכז את נתוני הטמפרטורה שנמדדו בניו זילנד הוא NIWA – גוף מחקר ממשלתי שאליו הועבר הטיפול בנושא מה "מט אופיס" – השירות המטאורולוגי הממשלתי.
NIWA מפרסם סידרה ששמה NSS והיא מתארת קבוצה של תחנות מדידה עם טמפרטורות מדודות זה 147 שנה ברציפות. על פי סדרה זו הייתה מגמת התחממות של 0.97 מעלות צלסיוס במאה ה20. זו מגמת התחממות כמעט פי שניים מהמגמה העולמית (0.6 מעלות) ופי שלוש מהמגמה של חצי הכדור הדרומי (0.3 מעלות).
הייתכן שניו זילנד מתחממת בקצב גדול פי שלוש מכול מה שקורה מסביבה ?
לא דובים ולא יער. הפירסומים והחישובים של NIWA  הם מוטעים, מגמתיים ואולי מזויפים.
בדיקה של הטמפרטורות הגולמיות מראה שאין שום מגמת התחממות בניו זילנד, ובמשך כול 150 השנים האחרונות הטמפרטורות שמרו על יציבות מפתיעה – והיו בסביבת 12.7 מעלות צלסיוס +- 0.5 מעלה.
כול מגמת ההתחממות נוצרה מסדרה של "התאמות", הומוגניזציות ו"תיקונים" של הטמפרטורות שנרשמו. כשלושים וארבע "תיקונים" שונים בוצעו – ללא תיעוד, בדיקה או ביסוס, וכולם "הנמיכו" את הטמפרטורות של העבר, ו"הגביהו" את החדשות, כך שתיראה מגמת עלייה. בקיצור: מגמת ההתחממות היא פרי של "הנדסת מספרים", או בלשון פשוטה: חישובים מזויפים. עוד יותר גרוע הוא חוסר השקיפות – ה NIWA לא היה מסוגל (או לא רצה) לפרסם בצורה מפורטת את כול ה"התאמות" שנעשו.
סדרה גדולה של נתונים ומקורות עצמאיים מאשרים שאכן לא הייתה התחממות בניו זילנד במאה וחמישים השנים האחרונות.
זו שערוריה ממדרגה ראשונה: גוף מדעי ממשלתי מזייף את הנתונים שעל שמירתם הוא מופקד, והזיוף הזה משמש בסיס להחלטות מדיניות של הממשלה, ואף זוכה למקום בולט בדו"ח ה IPCC .
שר המדע הנוכחי (ד"ר ויין מאפ) הורה על מחקר חדש, פומבי ושקוף, בנושא הטמפרטורות ההיסטוריות בניו זילנד.
יעקב




2 תגובות:

nil אמר/ה...

נשאלת השאלה, אם גוף ממשלתי אחד נתפס בשקר, כמה גופי מחקר בעלי שם אחרים מרמים אותנו ועוד לא נתפסו?

אנונימי אמר/ה...

May 11  
In the following interview (excerpted), Dr. Willie Soon, a solar and climate scientist at the Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, questions the prevailing dogma of man-made global warming and challenges his peers to “take back climate science.


http://www.iceagenow.com/Harvard_astrophysicist_dismisses_AGW_theory.htm